plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۳۷۵۲۲
با حضور خیل گسترده مردم و مسئولان

مراسم تشییع و تدفین پیکر سردار شهید محمدرضا زاهدی برگزار شد

سخنرانی سرلشکر باقری در مراسم تشییع
مراسم تشییع پیکر سردار شهید محمدرضا زاهدی، با حضور خیل گسترده مردم و مسوولان از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار شد. مردم روزه‌دار اصفهان آمدند تا پیکر از حرم برگشته سردارشان را شکوفه‌باران کنند. میدان بزرگمهر اصفهان مملو از جمعیتی شد که پیکر شهید زاهدی را دربرگرفته بودند.
مراسم تشییع و تدفین پیکر سردار شهید محمدرضا زاهدی برگزار شد
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز و به نقل از ایرنا، مراسم تشییع پیکر مستشار بلندپایه نظامی کشورمان «سردار محمدرضا زاهدی» با حضور پُرشور و شعور مردم شهیدپرور اصفهان، امروز شنبه ۱۸ فروردین تشییع و در گلستان شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

شهید زاهدی مشهور به «حاج علی جبهه‌ها» (زاده ۱۱ آبان ۱۳۳۹ اصفهان)از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به فیض شهادت نائل آمد.

هر گوشه از مراسم تشییع و خاکسپاری سردار زاهدی از دقایق ابتدایی تا واپسین لحظات خاکسپاریش سرشار از قاب‌های ماندگاری است که تنها در اندیشه مردمانی از قبیله نور حک می‌شود.

در یک روز گرم بهاری، مردم روزه‌دار اصفهان آمدند تا پیکر از حرم برگشته سردارشان را شکوفه‌باران کنند. از نخستین ساعات صبح امروز در سراسر مسیرهای منتهی به میدان بزرگمهر و گلستان شهدا، اقشار مختلف مردم با در دست داتشن تصاویر شهید زاهدی به انتظار ایستاده بودند تا به خیل جمعیت تشییع کنندگان او بپیوندند.

با توجه به اعلام تدابیر ترافیکی، خیابان‌های اطراف محدوده برگزاری مراسم مملو از خودروهای پارک شده شهروندان و اتوبوس‌ها بود که خود را به مراسم رسانده بودند.

در مسیر خیابان امام سجاد(ع) یاد کودکان و نونهالان غزه که بدنبال کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی یکی پس از دیگری پرپر شده‌اند، گرامی داشته شد.آیین پرچم گردانی در مقابل کاروان تشییع کنندگان در برخی مسیرها که با نوحه‌خوانی عجین شده بود، دل‌ها را متاثر و چشم‌ها را گریان کرده بود.

تصویری که بیشتر از همه به چشم می‌آمد، قاب شهدای دمشق بود که مردم آن را بر سینه خود چسبانده بودند.

مسوولان نظامی و انتظامی کشور نیز از جمله سرلشگر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسین سلامی فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و مدیران نهادهای مختلف استان در کنار مردم حضور داشتند.چهره حزین و غمگین و سرهای در گریبان فرورفته همرزمان شهید زاهدی نشان از پیوند دیرینه آنها با سردار زاهدی داشت.

از روز گذشته اعلام شده بود که حضور فرهنگیان، دانشگاهیان و کارمندان برای شرکت در مراسم منعی ندارد. این اقشار نیز دوشادوش مردم در مراسم شرکت کرده بودند.حضور سالخوردگان عصا به دست و نونهالان خُفته در آغوش مادر در مراسم مشهود بود. بخش هایی از نوحه‌خوانی‌ها در طول مسیر به زیارت شب شهادت سردار زاهدی در مشهد اشاره می‌کرد. آنجا که مداح می‌خواند: «گاهی راهی نیست جز رو زدن به شاهی»، صدای گریه جمعیت تمنای زیارت را در دل‌ها زنده می‌کرد.

ساکنان شهر و روستاهای مختلف اصفهان نیز امروز خود را به مراسم رسانده بودند. حضور اقوام مختلف از جمله بختیاری‌ها و اقلیت های مذهبی را می‌توان از قاب‌های متفاوت مراسم تشییع سردار زاهدی دانست.

سردار زاهدی فرمانده یکی از گردان‌های تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری را در دوران دفاع مقدس عهده‌دار بود.

طولی نکشید که میدان بزرگمهر اصفهان مملو از جمعیتی شد که پیکر شهید زاهدی را دربرگرفته بودند. حال و هوای میدان با نوحه‌خوانی‌ها و پخش نواهای عاشورایی رنگ و بوی مُحرم و کربلا گرفته بود. رنگ سرخ حوضچه میدان بزرگمهر نیز بر حُزن مراسم افزوده بود.


سخنران مراسم سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح بود. وی در جمع تشییع کنندگان حاضر در میدان با اشاره به اینکه حمله به کنسولگری ایران در سوریه از سر استیصال بود، گفت: نوع و طرح عملیات علیه دشمن را خودمان تعیین می‌کنیم و این کار در زمان مناسب و با حداکثر آسیب‌رسانی بطور یقین انجام خواهد شد.

سرلشگر باقری تصریح کرد: آمریکا چه بپذیرد یا نپذیرد و تکذیب کند؛ نقش آشکارش در جنایت‌های رژیم صهیونیستی، مشخص و مسوولیت حادثه اخیر کنسولگری سوریه بر عهده اوست و باید پاسخگو باشد.

این سخنان در حالی بیان می‌شد که خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برای پوشش مراسم در سرتاسر مسیر مستقر بودند.

حرکت تشییع‌کنندگان از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدای اصفهان(محل خاکسپاری) بدلیل ازدحام جمعیت حدود ۲ ساعت و نیم طول کشید. همچنین جمعیت بی‌شماری نیز در اطراف گلستان شهدا از ساعت‌ها پیش منتظر پیکر شهید بودند.

سردار زاهدی، یکی از برجسته‌ترین مقامات نظامی ایران که دشمن همیشه از او بیم داشت تا پیش از شهادت ناشناخته بود. کمتر کسی می‌دانست که او اهل رهنان اصفهان است. بخش زیادی از جمعیت تشییع کنندگان را نیز اهالی این منطقه تشکیل می‌دادند.

اقامه نماز بر پیکر مستشارِ شهید نصف جهان روز گذشته توسط رهبر معظم انقلاب انجام شد. شهید زاهدی امروز پس از تشییع در جوار همرزمان شهیدش در جبهه‌های دفاع مقدس شهیدان کاظمی، خرازی و ردانی‌پور به خاک سپرده شد، محدوده‌ای در گلستان شهدای اصفهان که بعنوان «قطعه‌ای از بهشت» بر سر زبان‌ها افتاده است.

مردم شاخ و برگ گل‌های تزیین شده روی پیکر شهید زاهدی را در واپسین لحظات وداع و خاکسپاری برای تبرک بین خود تقسیم کردند.در لحظه خاکسپاری عبایی که از سوی رهبر معظم انقلاب هدیه داده شده بود، روی کفن شهید گذاشته شد. روز گذشته نیز لباس رزم شهید زاهدی در بدو ورود پیکرش به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به همسرش تقدیم شد.

اصفهان امروز باردیگر خاطره تشییع ۳۷۰ شهید دفاع مقدس در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ را به یاد آورد. روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و یادآور تشییع شهدای گلگون‌کفن عملیات مُحرم که در تقویم به نام «روز اصفهان» به ثبت رسیده است.

این دیار بارها و بارها فرزندان سروقامتش را تشییع و در میان بُغض و استقامت به خاک سپرده است. مراسم باشکوه تشییع شهید سردار زاهدی را می‌توان یکی از شاخص‌ترین و پُرجمعیت‌ترین آیین‌های تشییع شهدا در اصفهان دانست.

سردار زاهدی و دیگر همرزمان او عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیماهای جنگنده‌ خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما