plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۳۷۵۰۳

اظهارنظر ایلان ماسک درباره ایده پیوستن اوکراین به ناتو

ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی ایده پیوستن اوکراین به ناتو را در شبکه اجتماعی ایکس با شروع فیلمی درباره آخرالزمان هسته‌ای هم تراز دانست.
اظهارنظر ایلان ماسک درباره ایده پیوستن اوکراین به ناتو
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ماسک در مورد اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در مورد چشم انداز ورود این کشور به بلوک نظامی ناتو، گفت: "دقیقاً فیلمی درباره آخرالزمان هسته ای به این شکل شروع می شود".

این مقام آمریکایی روز پنجشنبه گفت که هدف از نشست ژوئیه ناتو در واشنگتن کمک به "ساختن پل" برای عضویت اوکراین در این ائتلاف است.

ماسک به پیام خود گزیده ای از فیلم آمریکایی "روز بعد" را پیوست که جنگ هسته ای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی را به تصویر می کشد.

در ماه مارس، دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو، گفت که موضوع عضویت اوکراین در این ائتلاف حل شده است، اما بحث‌ها درباره اینکه "چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد و چه چیزی برای این امر لازم است" ادامه دارد.

در پایان سپتامبر 2022، ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین از ثبت درخواست برای پیوستن اوکراین به ناتو به صورت سریع خبر داد. در عین حال، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تاکید کرد که عضویت کامل این کشور در این ناتو در زمان درگیری مسلحانه غیرممکن است.

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کی یف برای پیوستن به ناتو یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه بوده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما