plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۳۷۰۵۳

امدادرسانی به ۵۶۰ روستای سیل زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به بیش از ۲۸ هزار سیل زده ۵۶۰ روستای درگیر سیلاب این استان ادامه دارد. مدارس چهار شهرستان جنوب سیستان و بلوچستان امروز شنبه مجازی شد.
امدادرسانی به ۵۶۰ روستای سیل زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، بارش باران های سیل آسا در استان سیستان و بلوچستان در طول ۱۰ روز گذشته، بیش از ۵۰۰ روستای این استان را به خصوص در مناطق سرباز و بریس درگیر کرد، حالا در طول چند روز گذشته نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر با حضور در این مناطق در حال امدادرسانی به مردم سیل زده هستند.

از سوی دسگر، مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از غیرحضوری شدن فعالیت آموزشی مدارس شهرستان های چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری برای امروز شنبه نوزدهم اسفندماه خبر داد.

داود گلی اظهار کرد: به استناد مصوبه ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، به علت تشدید بارندگی‌ها، فعالیت آموزشی مدارس شهرستان های چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری روز شنبه ۱۹اسفند در همه دوره های تحصیلی غیرحضوری است.

همچنین، حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا گفت: از پیش از ظهر شنبه تا بعد ظهر یکشنبه (۱۹ تا ۲۰ اسفند)، در شهرستان های زرآباد ، فنوج، لاشار، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، کنارک، چابهار، دشتیاری و مهرستان، رخداد بارش باران، برخی نقاط رگبار شدید رعد برق و احتمال بارش تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

حیدری با اعلام هشدار زرد، توصیه کرد: در ماطق ذکر شده، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری گردد.

کرمی استاندار سیستان و بلوچستان شامگاه جمعه ۱۸ اسفند در جلسه کارگروه ستاد مدیریت بحران شهرستان زرآباد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید مجدد بر نظارت و کنترل جدی فرمانداران بر عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در جریان سیلاب جنوب استان گفت: در مسئولیت خود دائماً پیگیر کار باشید و همه را پای کار بیاورید، اگر در این راستا دستگاه اجرایی کم کاری کرد، فرمانداران اطلاع دهند تا مدیر مربوطه را بازخواست کنیم در این زمینه با هیچ کسی تعارف نداریم.

امدادرسانی به ۵۶۰ روستای سیل زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد

محمد سجادی پنجشنبه (۱۷ اسفند) در بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: امدادگران هلال‌احمر تاکنون به ۲۸ هزار و ۲۰۶ نفر امدادرسانی کردند و با تلاش امدادگران سه هزار و ۶۴۴ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند.

وی افزود: تاکنون ۴۰ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۰ هزار بسته غذایی و ۳۰ هزار بطری آب، بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با کمک هلال‌احمر استان‌های معین ۳۳ محموله اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست.
سجادی گفت: در حال حاضر۲ هزار و ۴۱۹ نیروی عملیاتی و ۵۰۳ نفر پرسنل کادر، در قالب ۵۷۹ تیم و با استفاده از ۵۶۰ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما