plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۱۸۴۹

بارش ۱۰۰ میلیمتر باران در قصرقند؛ هلال‌احمر به سیل‌زدگان امدادرسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امدادی هلال احمر طی بارندگی‌های چند روز اخیر به ۱۰۸ نفر آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی در جنوب این استان امدادرسانی کردند. در قصرقند ۱۰۰ میلیمتر باران بارید و سیلاب راه ارتباطی ۴۱ روستا را مسدود کرد
بارش ۱۰۰ میلیمتر باران در قصرقند؛ هلال‌احمر به سیل‌زدگان امدادرسانی کرد
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، علیرضا میربهاء الدین روز یکشنبه با اشاره به هشدار قبلی هواشناسی درباره بارش سیل آسا و آماده باش کامل نیروهای امدادی سیستان و بلوچستان، اظهارداشت: هشت تیم عملیاتی در شهرستان‌های سرباز و راسک به ۱۰ روستای آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی ارائه کردند.

وی ادامه داد: ۲۵ خانوار در بارندگی های اخیر جنوب سیستان و بلوچستان از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر این استان بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، ۲۸ نفر در قالب ۶ تیم امدادی به محل اعزام شده‌اند، بیان کرد: در این حوادث در مجموع سه خودروی عملیاتی به‌کارگیری شده است و ۲۵ چادر امدادی توزیع و ۱۰۸ نفر اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: در همین راستا ۴۹ سبد غذایی ۷۲ ساعته، ۲۵ تخته موکت، ۶۱ تخته پتو، ۱۰۰۰قوطی کنسرو بین خانوارهای آسیب دیده از سیل توزیع شد.

به گفته سرپرست فرمانداری قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان؛ راه ارتباطی ۴۱ روستای این شهرستان در محدوده رودخانه کاجو و بخش ساربوک و پایین دست روستاهای چندوکان محدوده بالادست سد زیردان و بخش مرکزی قصرقند به دلیل طغیان رودخانه کاجو و رودخانه‌های فصلی حوزه شهرستان و جاری شدن سیلاب بسته شده است.

مرتضی سایگانی اظهارداشت: طی چند روز اخیر شاهد بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی‌ در نقاط مختلف قصرقند به ویژه در حوزه بالادست منطقه کاجو و شهر قصرقند بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قصرقند ۶۵ هزار نفر جمعیت و سه بخش دارد، ادامه داد: بارندگی‌های سیل‌آسا و به تبع آن طغیان رودخانه‌های محلی موجب قطع ارتباط ۲۳ روستای منطقه کاجو و ۱۸ روستای حوزه بخش های ساربوک و مرکزی این شهرستان شده است.

وی اظهار کرد: پس از پایان بارندگی و با فروکش کردن سیلاب گروه‌های ارزیاب در منطقه برای برآورد خسارات اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: براساس پیش بینی‌های هواشناسی بارش‌ها برای روزهای آینده نیز در منطقه قصرقند و ارتفاعات شمالی این منطقه افزایش خواهد یافت و احتمال سیل و طغیان مجدد وجود دارد.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما