plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲
کد مطلب : ۳۶۷۴۴

آمریکا برای سومین بار پیش نویس قطعنامه آتش بس غزه را وتو کرد

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه الجزایر را وتو کرد. وزارت خارجه آمریکا در توجیه سومین وتوی کشورش به قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه مدعی شد که آمریکا همچنان برای آزادی اسراء به دنبال آتش بس موقت است.
آمریکا برای سومین بار پیش نویس قطعنامه آتش بس غزه را وتو کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه الجزایر که ۱۳ رای مثبت داشت را وتو کرد.

آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، روز سه شنبه به وقت محلی در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه الجزایر را که خواستار آتش بس فوری در غزه به دلایل بشردوستانه است، وتو کرد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در این جلسه آمریکا را مسوول ممانعت از صدور قطعنامه آتش‌بس دانست و گفت: آنچه واشنگتن می‌خواهد این است که زمان بیشتری را برای عملیات نظامی رژیم صهیونیستی بخرد و از رهبران آن در برابر پاسخگویی محافظت کند.

«عمار بن جامع» نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل نیز تاکید کرد شورای امنیت نمی‌تواند در اجرای وظایف خود درباره حفظ صلح، صرفا به درخواست برقراری آتش‌بس اکتفا کند.

وی با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که کشورش ارائه کرده، تصریح کرد پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت، آتش‌بس بشردوستانه و ورود بدون مانع کمک‌ها به تمام نقاط غزه را خواستار است.

بن جامع گفت: این پیش‌نویس خواستار مخالفت با کوچ اجباری مردم غزه و پایبندی به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه است. با وجودی که یک ماه از صدور حکم این دیوان می‌گذرد ، اما در عمل هیچ تغییری رخ نداده و زمان آن فرا رسیده که شورای امنیت به مسوولیت خود عمل کند.

نماینده الجزایر ضمن ارائه پیش‌نویس قطعنامه، تاکید کرد رای دادن به نفع این قطعنامه، حمایت از حق حیات فلسطینیان محسوب می شود و مخالفت با آن به منزله تحمیل گرسنگی بر مردم غزه است.

پیشتر لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به پیش‌نویس الجزایر گفته بود: اگر پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه به شکل فعلی به رای گذاشته شود، از طرف ما تایید نخواهد شد.

یکی از برجسته‌ترین مفاد پیش‌نویس طرح الجزایر این است که شورای امنیت «خواهان آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه است که باید توسط همه طرف‌ها رعایت شود».

پیش نویس قطعنامه با رد «آوارگی اجباری غیرنظامیان فلسطینی»، بار دیگر «همه طرف‌ها را به رعایت قوانین بین‌المللی» فرا خواند.

آمریکا: برای دستیابی به آتش‌بس موقت در غزه تلاش می‌کنیم!

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در توجیه وتوی کشورش به قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه برای سومین بار افزود: «ما در تلاش برای دستیابی به یک آتش‌بس موقت یا وقفه هستیم تا آزادی گروگان‌ها را تضمین کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت:« آتش بس بی قید و شرط به نفع حماس است و ما به دنبال آتش بس موقت برای اطمینان از آزادی گروگان ها هستیم.

» میلر مدعی شد: «حماس به آتش‌بس کامل و موقت پایبند نخواهد بود. آنها به گروگانگیری و حملات به اسرائیل ادامه خواهند داد.»

او توضیح داد: ما در حال حاضر مذاکراتی را برای دستیابی به آتش بس بشردوستانه در غزه انجام می دهیم و مایلیم قبل از ماه رمضان به این توافق دست پیدا کنیم.

میلر به رغم حمایت کشورش از رژیم اسرائیل و فشارهای جهانی به آمریکا در این زمینه گفت: اسرائیل تا زمانی که طرح انسان دوستانه قابل اجرایی ندارد، نباید حمله به رفح را آغاز کند. 

منابع خبری و دیپلماتیک روز گذشته اعلام کردند که ایالات متحده آمریکا(برای انحراف افکار عمومی) پیش نویس قطعنامه جدیدی را شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرده است که خواستار آتش بس موقت در جنگ اسرائیل علیه غزه برای آزادی اسراء و مخالفت با حمله زمینی رژیم اسرائیل به رفح در جنوب غزه است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما