plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵
کد مطلب : ۳۵۴۵۵

آمریکا قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را برای برقراری آتش‌بس در غزه برغم کسب ۱۳ رای موافق در این شورا وتو کرد. نشست اضطراری شورای امنیت به درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل تشکیل شده بود.
آمریکا قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در نشست شورای امنیت سازمان ملل در عصر جمعه به وقت نیویورک(بامداد شنبه به وقت ایران) قطعنامه پیشنهادهای امارات متحده عربی به رای گذاشته شد که از از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رای موافق، یک عضو یعنی ایالات متحده آمریکا رای مخالف و یک عضو یعنی انگلیس، دیگر عضو این شورای رای ممتنع دادند.

یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت سازمان ملل به حداقل ۹ رای بدون مخالفت ( وتوی) ۵ عضو دائم این شورا یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین دارد که قطعنامه پیشنهادی امارات با مخالفت و وتوی آمریکا مواجه شد.

به گزارش الجزیره، سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه ای، اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت را  اقدامی ضدانسانی و کمک به تجاوز، اشغالگری و کشتار دانست و از آن به شدت انتقاد کرد. 

با گذشت 62 روز از جنگ و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه غزه تا کنون بیش از 17 هزار نفر شهید و 44 هزار نفر زخمی شده اند و بیش از 60 درصد منازل مسکونی غزه در اثر بمباران های وحشیانه ارتش صهیونیستی ویران شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما