plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۳۱۷۴۱

حمایت انگلیس از جنایات رژیم صهیونیستی و محکومیت دفاع گروه‌های فلسطینی

باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت، با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، دفاع مشروع گروه‌های مقاومت در غزه، سوریه و لبنان را محکوم کرد.
حمایت انگلیس از جنایات رژیم صهیونیستی و محکومیت دفاع گروه‌های فلسطینی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، باربارا وود وارد روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع خاورمیانه و فلسطین گفت: در هفته های اخیر شاهد خشونت های غیرقابل قبول بوده ایم. ما از همه طرف ها می خواهیم که از اقدامات یکجانبه ای که صلح، ثبات و راه کار دو کشوری را تضعیف می کند، اجتناب کنند.

وی بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و تروریستی خواندن گروههای مقاومت فلسطینی افزود: کاهش تنش ها همچنان ضروری است. ما شلیک بی رویه راکت به اسرائیل از سوی گروه های تروریستی در غزه، سوریه و لبنان را محکوم می کنیم.

این دیپلمات انگلیسی ادامه داد: در سال جاری ۱۹ اسرائیلی در عملیات تروریستی و ۹۰ فلسطینی توسط نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شده اند. تشکیلات خودگردان فلسطین باید تحریک به خشونت را محکوم کند. هرگز توجیهی برای چنین اعمالی وجود ندارد. در میان قربانیان فلسطینی، یک پسر ۱۵ ساله در نزدیکی اریحا در ۱۰ آوریل کشته شد.

سفیر انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: در حالی که اسرائیل دارای حق مشروع جهت دفاع از خود است، نیروهای امنیتی آن باید در استفاده از زور خویشتنداری کرده و در مورد تمامی موارد مرگ افراد تحقیق کنند.

وود وارد اضافه کرد: ما از همه طرف ها می خواهیم که اقدامات یکجانبه ای را که چشم انداز صلح را کاهش می دهد، متوقف کنند. ما یورش نیروهای امنیتی اسرائیل را به مسجد الاقصی در ماه رمضان که منجر به زخمی شدن بسیاری از نمازگزاران شد، محکوم می‌کنیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به وضعیت تاریخی بیت المقدس احترام بگذارند.

نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت: ما باید فورا تلاش ها را برای ایجاد صلح بلندمدت مضاعف کنیم. شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند و راهکار دو کشوری را تهدید می‌کنند.

وی مدعی شد: صلح تنها در صورتی پایدار خواهد بود که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دوباره خود را به یک راه‌حل بر اساس مذاکره که منجر به ایجاد یک اسرائیل امن در کنار یک کشور فلسطینی پایدار شود، متعهد کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما