plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۳۵۴۶۰

واکنش‌ها به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه

اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه‌ای در شورای امنیت که خواستار آتش‌بس در غزه بود با آتش‌بس در غزه با واکنش کشورهای مختلف روبرو شد. حماس وتوی آمریکا را به شدت محکوم کرد و رژیم صهیونیستی از آمریکا تشکر کرد.
واکنش‌ها به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز،
  شصت و چهارمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه، بمباران و کشتار مداوم زنان و کودکان فلسطینی در حالی آغاز شده است که آمریکا به رغم درخواست دبیرکل سازمان ملل برای فعال‌سازی ماده ۹۹ درباره آتش بس در غزه، به تنهایی این قطعنامه را وتو و از ادامه کشتار فلسطینیان که از 17 هزار قربانی فرار رفته است، حمایت کرد.

ایالات متحده آمریکا بامداد امروز شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند.

انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.
بعد از این رأی‌گیری گیلاد عردان، نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد.

او این قطعنامه‌ را «تحریف‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.

در همین زمینه دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که انفعال این شورا باعث ویرانی‌های گسترده در غزه و فاجعه انسانی شده است. پولیانسکی تصریح کرد: «یکبار دیگر دیپلماسی آمریکا در حال به جا گذاشتن زمین سوخته و ویرانی است.»

این دیپلمات روسیه همچنین گفت: «همکاران، اگر یک بار دیگر مانع آتش‌بس فوری شوید این را چطور برای مردمتان توضیح خواهید داد؟»

نیکلاس دی ریوری، نماینده فرانسه نیز گفت که «بار دیگر این شورا شکست خورده است.».

او تصریح کرد «فرانسه به شدت درباره تراژدی انسانی که در حال وقوع در غزه است نگرن است و به همین دلیل است که فرانسه به این قطعنامه رأی مثبت داد.»

نماینده فرانسه گفت: «این شورا به دلیل عدم اتحاد و به دلیل نشان ندادند تعهد راستین به مذاکرات شکست خورده است.»

حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد

عزت الرشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: ما به شدت استفاده واشنگتن از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه در شورای امنیت که خواستار آتش بس در غزه است را محکوم می کنیم و آن را غیراخلاقی و غیرانسانی می دانیم.

این عضو ارشد حماس افزود: ممانعت آمریکا در صدور قطعنامه آتش بس مشارکت مستقیم اشغالگران در کشتار مردم ما و انجام کشتارهای بیشتر و پاکسازی قومی است.

سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه ای اقدام آمریکا در وتوی فطعنامه شورای امنیت را اقدامی ضدانسانی و در حمایت از تجاوز و کشتار در غزه دانست.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما