plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۸
کد مطلب : ۳۶۵۰۴
اردن 2-0 کره جنوبی

تاریخ سازی اردن در جام ملت‌های آسیا با صعود به فینال

عبور قاطع از سد کره جنوبی
اردن با یک پیروزی قاطع و سزاوارانه اولین فینالیست جام ملت‌های آسیا قطر 2023 شد.
تاریخ سازی اردن در جام ملت‌های آسیا با صعود به فینال
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، تیم‌های ملی فوتبال اردن و کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا روز سه شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه «احمد بن علی» با قضاوت «محمدحسن عبدالله حسن محمد» به مصاف هم رفتند که تیم ملی اردن موفق شد با ارایه یک دیدار برتر و شگفتی ساز به برتری برسد.

در اولین بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم‌های کره‌جنوبی و اردن در حالی به مصاف هم رفتند که بسیاری از هواداران تصور می‌کردند که کره به سادگی از این بازی عبور خواهد کرد.

با این حال شاگردان حسین عموته از همان ابتدا از جای خالی کیم مین جائه استفاده کردند و حملاتی را روی دروازه کره‌جنوبی انجام دادند و دو بار در نیمه نخست می‌توانستند به گل برسند.

با این حال اعلام یک پنالتی در نیمه اول به سود کره‌جنوبی باعث شد تا این تیم شانس خوب گلزنی به دست بیاورد اما بعد از بازبینی صحنه، داور پنالتی را برگرداند.

نیمه نخست با نتیجه تساوی به پایان رسید، اما در شروع نیمه دوم یازان النعیمات روی اشتباه خط هافبک کره توپ را از موسی التعمری گرفت و در موقعیت تک به تک با یک ضربه چیپ گل نخست را به ثمر رساند.

بازیکنان کره که امیدوار بودند همچون بازی‌های قبلی بتوانند در آخرین دقایق مسابقه ورق را برگردانند، ده دقیقه بعد شوکه شدند. این بار خود موسی التعمری با حرکت انفرادی استثنایی توپ را به یک سوم دفاعی کره رساند و با یک ضربه فنی دیدنی برای دومین بار جو هیون وو را تسلیم کرد.

یورگن کلینزمن که این نتیجه را باور نداشت، چند تعویض متوالی انجام داد تا شاید نتیجه را برگرداند، اما تیم او حتی یک ضربه در چارچوب حریف هم نزد تا با پیروزی تاریخی اردن در نمایشی سزاوارانه و در میان ناباوری هواداران فوتبال در آسیا، صعود به فینال اردنی ها باورپذیر شود.

«دیوید بکهام» ستاره سابق تیم ملی فوتبال انگلیس و مالک باشگاه «اینترمیامی» آمریکا که لیونل مسی را در اختیار دارد در این دیدار روی سکوهای ورزشگاه بود و از نزدیک این بازی را تماشا کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما