plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۳۶۳۵۹
به مناسبت دهۀ فجر انجام می‌شود

افتتاح ۱۳۷ طرح کشاورزی در خراسان شمالی

۱۱۹ طرح مربوط به حوزه آب و خاک است
رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۳۷ طرح بخش کشاورزی در این استان با هزینه‌‏کرد سه هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری است که در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود‎.
افتتاح ۱۳۷ طرح کشاورزی در خراسان شمالی
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز از جهاد کشاورزی، محمد محمدزاده افزود: از مجموع این طرح‌ها ۱۱۹ طرح مربوط به حوزه آب و خاک، ‏پنح طرح در حوزه باغبانی و گلخانه، پنج طرح در حوزه دام و مابقی نیز در بخش‌های صنایع تبدیلی و ‏تکمیلی، منابع طبیعی و آبخیزداری، دامپزشکی، طیور و امور عشایر است‎. ‎

وی بر اهمیت طرح‌های آب و خاک تاکید کرد و افزود: اینک ۸۹ درصد طرح‌ها در حوزه‌ آب و خاک ‏است تا به بهره‌وری درستی در این بخش دست یافت‎.‎

رییس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان شمالی گفت: از مجموع اعتباراتی که برای طرح‌ها هزینه شده ‏است ۳۷۱ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال مربوط به تسهیلات بانکی، یکهزار و ۳۵۳ میلیارد ریال اعتبارات ‏ملی، ۳۱۹ میلیارد ریال اعتبارات استانی و یکهزار و ۳۱۳ میلیارد ریال مربوط به خودیاری مشارکت ‏مردمی و آورده شخصی بوده است‎.

وی با بیان این که با بهره‌برداری این طرح‌ها برای یکهزار و ۳۵۷ نفر شغل ایجاد شده است، افزود: از ‏مجموع این میزان ۹۶۳ شغل به صورت مستقیم و ۳۹۴ شغل نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است‎.

محمدزاده تصریح کرد: در مجموع ۳۷ درصد اعتبارات هزینه طرح‌ها در قالب تسهیلات بانکی بوده ‏است‎.

وی تعداد خانوار‌های بهره‌مند از این طرح‌ها را نیز ۱۰ هزار و ۳۲۲ خانوار عنوان کرد‎.‎

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما