plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۵۷۶۶
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد

اراضی کشاورزی در ایران، پس از اجرای قانون اصلاحات اراضی در حدود ۶۱ سال پیش به شدت خرد شده است

هشت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کشور، تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی می‌شود
صفدر نیازی شهرکی با اشاره به طرح در دست اجرای تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی کشور و با بیان این‌که خرد بودن اراضی کشاورزی اجازه مدیریت در مزرعه را نمی‌دهد، تصریح کرد: پس از اجرای قانون اصلاحات اراضی در حدود ۶۱ سال پیش، اراضی کشاورزی در ایران به شدت خرد شده است و همین امر یکی از موانع مدیریت و بهره‌برداری درست از اراضی محسوب می‌شود ضمن آن که افزایش هزینه‌ها را هم داریم.
اراضی کشاورزی در ایران، پس از اجرای قانون اصلاحات اراضی در حدود ۶۱ سال پیش به شدت خرد شده است
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز از جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌ژئو در غرفه سازمان امور اراضی کشور به خبرنگار ما گفت: با تامین اعتبار به موقع، عملکرد اجرای این طرح افزایش خواهد یافت.

وی اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی را برای افزایش بهره‌وری از منابع و سیستم‌های آبیاری و مکانیزاسیون بااهمیت خواند و اظهار داشت: کمبود اعتبارات، بحث‌های حقوق و استقبال کم مردم از مشکلات موجود در اجرای این طرح در اراضی کشاورزی است.

نیازی شهرکی با بیان این که خرد بودن اراضی کشاورزی، اجازه مدیریت در مزرعه را نمی‌دهد، افزود: پس از اجرای قانون اصلاحات اراضی در حدود ۶۱ سال پیش، اراضی کشاورزی در ایران به شدت خرد شده است و همین امر یکی از موانع مدیریت و بهره‌برداری درست از اراضی محسوب می‌شود، ضمن آن که افزایش هزینه‌ها را هم داریم.

وی درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: در این نمایشگاه آخرین یافته‌ها و تولیدات از جمله در زمینه GIS و RS ارایه شده و در حوزه آب و خاک ما به دنبال این هستیم که از داده‌هایی که توسط فناوری‌های نوین تولید می‌شود در اجرا، زمانبندی و ارزیابی طرح‌ها و پروژه‌ها استفاده کنیم.

بنا بر این گزارش، سومین نمایشگاه بین‌المللی ایران ژئو با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی امروز۵ دی در نمایشگاه بین‌المللی تهران به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما