plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۳۵۷۳۱

نتیجه رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور اعلام شد

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: این موسسه، ۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیردولتی کشور را ارزیابی و رتبه‌بندی کرد.
نتیجه رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور اعلام شد
به گزارش سرویس علم و فناوری ایصال نیوز از روابط عمومی موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام سید احمدفاضل‌زاده روز یکشنبه بیان کرد: بر اساس این در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌های جامع کشور دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، تربیت مدرس، شهید بهشتی و دانشگاه شیراز در رتبه‌های اول تا پنجم قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: در رتبه‌بندی درهمکردی دانشگاه‌های کشور نیز به ترتیب دانشگاه تهران، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف اول تا پنجم شدند.

نتیجه رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور اعلام شد

نتیجه رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور اعلام شد


فاضل زاده ادامه داد: ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بینالمللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور است.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام توضیح داد: هر یک از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود.

نتیجه رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور اعلام شد

فاضل زاده افزود: اطلاعات مورد نیاز برای رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات از سه طریق استخراج از پایگاه‌های ملی و بین‌المللی و تحلیل ISC در زمینه پژوهش، خوداظهاری دانشگاه ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی و برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده شد، به دست آمده است.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت: تفاوت این طبقه بندی با رتبه بندی سال های پیش در این است که دانشگاه های وابسته به دستگاههای اجرایی در یک دسته بندی جدا قرار گرفته و در رتبه بندی درهمکرد دانشگاه ها دانشگاه های جامع، صنعتی، کشاورزی، هنر و دانشگاه های اجرایی لحاظ شده است.

نتیجه رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور اعلام شد

وی افزود: دانشگاه های غیردولتی کشور برای نخستین بار در نظام رتبه بندی ملی ISC مورد ارزیابی قرار گرفتند./ایرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما