plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۳۵۴۸۷
در نامه ای به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

امیرعبداللهیان خطاب به بورل: جلوی حملات اسرائیل به غزه را بگیرید

تأکید بر توقف حملات اسرائیل به نوار غزه
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از مواضع اخیر بورل خواستار اتخاذ گام‌های مؤثرتر برای توقف دائمی حملات اسرائیل به غزه شد و نوشت: با توجه به تداوم جنایات اسرائیل، گام‌های مؤثرتری در توقف دائمی حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود.
امیرعبداللهیان خطاب به بورل: جلوی حملات اسرائیل به غزه را بگیرید
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در ادامه اقدامات و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای توقف جنایات اسرائیل در غزه که دو ماه است ادامه دارد، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل نامه نوشت.

وی در این نامه خواستار اقدامات مؤثرتر در جهت توقف حملات اسرائیل به نوار غزه شد. حملات اسرائیل به نوار غزه تاکنون منجر به شهادت بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شده است. اماکن مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساها در این مدت از حملات اسرائیل در امان نماندند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که پیش از این نیز چند بار با بورل درباره اوضاع غزه تلفنی گفت‌گو کرده بود در این نامه مواضع اخیر طرف اروپایی در‌باره لزوم برقراری آتش‌بس و تلاش برای پایدار کردن آن، توقف کشتار غیرنظامیان در غزه، رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه و ارسال کمک‌های فوری مورد نیاز برای مردم بی‌پناه غزه را مورد توجه قرار داد و از موضع بورل مبنی بر اعلام شهرک‌سازی به عنوان نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه و محکومیت خشونت‌ها در کرانه باختری استقبال کرد.

در نامه حسین امیرعبداللهیان از مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته شده که با توجه به تداوم جنایات اسرائیل، گام‌های مؤثرتری در توقف دائمی حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اخیرا در نامه‌هایی به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده فلسطین و محاکمه جنایتکاران جنایات اخیر در غزه شد. او در این نامه‌ها به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری اعلام کرد که وزارت امور خارجه ایران در راستای اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل علیه صلح و امنیت، مصوب مجلس شورای اسلامی(اردیبهشت ۱۳۹۹) و همچنین در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شهدا و مجروحان غزه به فعالیت‌های دیپلماتیک، بین‌المللی و حقوقی خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما