plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۳۵۴۰۲
رییس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد

پایش هوشمند خاک و اراضی کشاورزی در ۲۸ استان کشور

از ۱۵۴ هزار و ۷۳۸ هکتار تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کرده‌ایم
رییس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: ۲۸ استان کشور در راستای حفاظت از خاک و اراضی کشاورزی به صورت هوشمند پایش می‌شوند.
پایش هوشمند خاک و اراضی کشاورزی در ۲۸ استان کشور
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز از جهاد کشاورزی، رییس سازمان امور اراضی کشور امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: پایش هوشمند اراضی کشاورزی امسال به منظور حفاظت از خاک و اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

رضا افلاطونی درباره اهمیت حفاظت از خاک و اراضی کشاورزی اظهار داشت: اراضی کشاورزی نزدیک به ۱۱ درصد از اراضی کشور را تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود ۵ میلیون هکتار یعنی کمتر از ۳ درصد از کل اراضی کشور و کمتر از ۳۰ درصد از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی، اراضی کشاورزی درجه یک و درجه دو است.

وی افزود: بخش مهمی از محصولات و تولیدات غذایی از این اراضی درجه یک و دو تامین می‌شود.

افلاطونی تصریح کرد: این سازمان با تمام قوا در راستای حفاظت از اراضی و خاک‌های کشاورزی به عنوان یکی از متولیان اراضی کشاورزی و مدیریت اراضی کشور تلاش می‌کند.

وی با اشاره به عملکرد این سازمان در دولت سیزدهم گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۲ شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی ۳۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه رشد داشته است‌.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: ظرف این مدت ۱۵۴ هزار و ۷۳۸ هکتار تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و از انجام آن جلوگیری کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده، با رشد ۲۹ درصدی ۶۱ هزار و ۶۳ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی توسط این سازمان تخریب و قلع و قمع شده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما