plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۵۲۴۹
رییس سازمان غذا و دارو خبر داد

بیش از هشت میلیون قوطی شیر خشک در داروخانه ها توزیع شد

تولیدکنندگان شیرخشک اکنون سه شیفت کار می کنند
رییس سازمان غذا و دارو گفت: آبان ماه امسال بیش از هشت میلیون شیر خشک معمولی ( رگولار) تولید داخل و وارداتی در داروخانه ها توزیع شد و کمبودی در این زمینه نداریم .
عکس آرشیوی‌ست
عکس آرشیوی‌ست
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، سید حیدر محمدی روز یکشنبه در گفت‌گو با ایرنا درباره آخرین وضعیت تنظیم بازار شیرخشک در کشور افزود: میانگین توزیع شیرخشک معمولی پنج میلیون قوطی در ماه بود اما در شهریورماه امسال به دلیل تامین نشدن به موقع منابع مالی و بروز مشکلات در تامین مواد اولیه به تولید چهار میلیون و ۳۰۰ قوطی کاهش یافت.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان شیرخشک اکنون سه شیفت کار می کنند و میزان تولید به بیش از پنج میلیون در ماه رسیده است به طوری که پنج درصد ذخیره استراتژیک داشتیم ولی به دلیل تقاضای زیاد در بازار ذخایر را آزاد کردیم و آبان ماه بیش از هشت میلیون قوطی شیرخشک در داروخانه ها توزیع شد.

هیچ شیرخشکی جمع آوری نشده است

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هیچ شیرخشکی در بازار جمع آوری نشده است، تصریح کرد: همه شیرخشک های داخلی استانداردهای لازم و مورد تایید را دارند و شیرخشک های وارداتی نیز توسط آزمایشگاه‌های سازمان غذا و دارو مراحل نظارت و بررسی را طی کرده و سپس عرضه می شوند.

محمدی تصریح کرد: اکنون شیرخشک به میزان لازم در همه استانها از جمله سیستان و بلوچستان توزیع شده است و روند واردات علاوه بر تولید داخلی نیز همچنان وجود دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما