plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۳۴۹۰۰
با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان

کتاب «صبح واقعه» در نجف آباد اصفهان رونمایی شد

روایت داستانی زندگی شهید محسن حججی
از کتاب ارزشمند «صبح واقعه»؛ روایت داستانی زندگی شهید والامقام محسن حججی، با حضور خانواده شهید والامقام، فرماندار ویژه نجف آباد و جمعی از مسئولان این شهرستان، رونمایی شد.
کتاب «صبح واقعه» در نجف آباد اصفهان رونمایی شد
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، در روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲در آیینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسناتی امام جمعه نجف آباد، موسی مباشری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد و جمعی از مسئولین شهرستان ، والدین شهید محسن حججی و دانش آموزان دبیرستان علوم معارف صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از کتاب صبح واقعه رونمایی شد. 



در این مراسم که تحت عنوان سفارت‌خانه مقاومت در جمع دانش‌آموزان دختر رشته معارف اسلامی برگزار شد، علاوه بر مسئولان نشر خط مقدم -ناشر کتاب- و سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیز حضور داشتند.

در آیین رونمایی از این کتاب، ابتدا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف‌آباد در سخنانی با اشاره به تبلیغات دشمنان به‌منظور منحرف کردن جوانان گفت: دشمنان همیشه در موقعیت‌های مختلف به‌دنبال ضربه زدن به ما بوده و هستند؛ لذا در این موقعیت حساس وظیفه داریم همان طور که مقام معظم رهبری چراغ هدایت را روشن کرده‌اند، ما نیز باید به‌عنوان یک سفیر فرهنگی رویدادها و مسائل را انعکاس دهیم و در فضای جنگ شناختی تلاش کنیم رسالت و وظیفه سنگینی را که به‌عهده ماست، با شناخت دقیق و درست انجام دهیم.

حجت الاسلام حسناتی امام جمعه نجف‌آباد هم در این مراسم در موضوع اهمیت دوستی با شهدا و آشنایی با زندگی این عزیزان به ایراد سخنرانی پرداخت و خطاب به دانش‌آموزان گفت: دوستی با شهدا ما را کمک می‌کند تا راه صحیح را انتخاب کنیم و به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت برسیم.

پدر شهید محسن حججی دیگر سخنران آیین رونمایی از کتاب «صبح روز واقعه» بود که در جملاتی کوتاه به جایگاه واقعی شهدا اشاره‌ای کرد و گفت: در مورد جایگاه شهدا هیچ‌کس به‌جز خداوند سبحان نمی‌تواند اظهارنظر و قضاوت کند. همه شهدا از نظر ما یکسان هستند. همه شهدا به درجه اخلاص رسیده‌اند و تفاوتی بین شهدای ما نیست و فقط خدا جایگاه شهدا را می‌داند.

محمدرضا حججی همچنین گفت: ما نیازمند شهدای خود هستیم و باید دست به دامان آن‌ها شویم تا در آخرت از شفاعتشان بهره‌مند شویم و شهدا هیچ نیازی به تعریف و تمجید ما ندارند. او به جهاد تبیین و ضرورت آن نیز اشاره کرد و از همگان خواست در هر جایگاهی به این مهم بپردازند و با تبلیغات گسترده دشمنان مقابله کنند.

این کتاب نوشته ابراهیم حسن بیگی و روایت داستانی زندگی شهید محسن حججی است و در ۱۳۴ صفحه برای گروه سنی نوجوانان در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط نشر خط مقدم چاپ شده است. طرح روی جلد از محمد روح الامین و نقاشی روی جلد کتاب نیز اثر حسن روح الامین است. 



پاسدار شهید محسن حججی در ۲۱ تیر سال ۱۳۷۰ در شهرستان نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. وی پس از سپری کردن دوره تحصیلات مقدماتی و هنرستان، موفق به اخذ مدرک دیپلم از شاخه کاردانش شد و نهایتا دانش خود را تا مقطع کاردانی رشته "تکنولوژی کنترل" از مرکز آموزش علمی کاربردی "علویجه" ارتقا داد. سال ۱۳۸۵، محسن حججی در موسسه تربیتی فرهنگی "شهید احمد کاظمی" (از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) حضور پیدا کرد. 



حججی از اعضای فعال این موسسه و فعالان ترویج و تبلیغ کتاب و از خادمین راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بود که اقدامات جهادی را در اردو‌های سازندگی برای خدمت به مردم مناطق محروم انجام می‌داد. حججی در سال ۱۳۹۳، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و پس از آن به لشکر زرهی ۸ نجف اشرف پیوست. با آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱، محسن حججی نخستین بار قبل از محرم سال ۱۳۹۴، برای دفاع از حرم حضرت زینب (س)، داوطلبانه به کشور "سوریه" رفت و به مدت ۴۵ روز در این کشور حضور داشت. وی مجددا در ۲۷ تیر سال ۱۳۹۶، به "سوریه" عزام شد و نهایتا در ۱۶ مرداد همان سال، در منطقه "تنف" واقع در مرز کشور‌های "عراق و سوریه" ابتدا توسط تروریست‌های تکفیری "داعش" اسیر شد و بعد از ۲ روز اسارت با جدا شدن سر از بدن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.



امضای طومار ضداستکباری، مباحثه گروهی، نمایش‌نامه‌خوانی و تقدیر از مدیران برتر مدارس صدرا در موضوع ترویج کتابخوانی از دیگر برنامه‌های مراسم بود.

در پایان این برنامه فرهنگی نیز یک قاب مزین به متن زیارت حضرت زینب سلام الله علیها که اثر هنری استاد نجابتی است به‌همراه تصویر شهید محسن حججی به پدر و مادر این شهید والامقام اهدا شد.

انتهای پیام/*
۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما