plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۳۴۳۳۱

آمریکا ۵.۴ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک می‌کند

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت که واشنگتن ۵.۴ میلیارد دلار دیگر جهت کمک به اوکراین برای جنگ با روسیه کنار گذاشته است.
آمریکا ۵.۴ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک می‌کند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، با وجود اظهارات متناقض درباره حذف بند کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین در طرح بودجه موقت کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت، کاخ سفید همچنان به دنبال ارسال پول بیشتر به کی‌یف است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود شامگاه دوشنبه گفت که واشنگتن ۵.۴ میلیارد دلار دیگر جهت کمک به اوکراین برای جنگ با روسیه کنار گذاشته است.

شبکه «ریانووستی» مدعی است که با این مقام آمریکایی مصاحبه کرده و به نقل از او نوشت: «این کمک ۵.۴ میلیارد دلاری به آمریکا اجازه می‌دهد تا از ذخایر موجود سلاح و تجهیزات به اوکراین ارسال کند».

این مقام آمریکایی ادامه داد که از ۲۵.۹ میلیارد دلاری که کنگره آمریکا در سال گذشته برای تکمیل ذخایر نظامی آمریکا که به دلیل کمک به اوکراین تمام شده بود تصویب کرد، فقط ۱.۶ میلیارد دلار آن باقی مانده است.

وی به شبکه ریانووستی توضیح داد: «نمی‌خواهم حدس بزنم که این موضوع تا چه زمانی ممکن است ادامه داشته باشد، زیرا متغیرهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد».

پیش از این، مقامات وزارت دفاع آمریکا اذعان کرده بودند که پول باقیمانده برای کمک به اوکراین برای جنگ با روسیه، حدود شش ماه دوام می‌آورد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت که واشنگتن پروژه‌های قرارداد بلندمدت با اوکراین را به دلیل عدم موافقت کنگره با اختصاص کمک به اوکراین در طرح بودجه موقت، متوقف کرده است.

این در حالی است که «رند پاول» سناتور ارشد جمهوری‌خواه معتقد است که دولت آمریکا باید به فکر کمک کردن به مردم خودش باشد، نه اینکه برای رژیم فاسد کی‌یف پول و سلاح بفرستد.

پیشتر ایرنا گزارش داد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با اشاره به لایحه بودجه‌ای کوتاه مدت تصویب شده در سنای آمریکا به منظور فعال نگه داشتن دولت فدرال تا ۴۵ روز گفت: واشنگتن تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد تا کمک‌ها به کی‌یف متوقف و دچار اختلال شود.

بایدن در ادامه گفت: ما نمی‌توانیم تحت هیچ شرایطی اجازه دهیم که کمک‌های آمریکا به اوکراین دچار اختلال شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما