plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۲۳۷۱۵

مصوبه بی‌سابقه کنگره آمریکا برای کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین

بلینکن: اگر روسیه حمله به اوکراین را متوقف کند، جنگ پایان خواهد یافت
هم‌زمان با دیدار سران آمریکا، سوئد و فنلاند، سناتورهای آمریکایی به کمک بی‌سابقه چهل میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کردند. وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت: اگر روسیه فردا جنگ را متوقف کند، جنگ پایان خواهد یافت.
مصوبه بی‌سابقه کنگره آمریکا برای کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین
به گزارش ایصال نیوز، سنای آمریکا پنجشنبه شب به وقت تهران، بسته کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرده و از سوی دیگر، سران آمریکا، فنلاند و سوئد در واشنگتن دیدار کردند.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، اکثریت قاطع سناتورهای آمریکایی از این لایحه که پیشتر توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود حمایت کردند.

لایحه این بسته کمک به اوکراین در حالی برای امضای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید ارسال می‌شود که روسیه درباره ارسال این کمک‌ها و تأثیر آن بر طولانی شدن درگیری‌های اوکراین هشدار داده است.

در رأی‌گیری روز پنجشنبه مجلس سنای آمریکا برای تصویب این لایحه، ۸۶ سناتور از آن حمایت کرده و ۱۱ سناتور جمهوری‌خواه با تصویب آن مخالفت کردند.

پیش از انجام این رأی‌گیری «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا گفت، این مبلغ هنگفت صرف امور نظامی، اقتصادی و انسانی در اوکراین خواهد شد.

هم زمان با این جلسه سنا، بایدن در کاخ سفید میزبان «ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد و «سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند بود.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل افزود: بیایید با گفتار دیپلماتیک حقایق ساده را پیچیده نکنیم. کرملین تصمیم به این جنگ افروزی گرفته و این جنگ تنها بر عهده کرملین است. اگر روسیه فردا جنگ را متوقف کند، جنگ پایان خواهد یافت. اگر اوکراین مبارزه را متوقف کند، دیگر اوکراین وجود نخواهد داشت.

این مقام دولت آمریکا همچنین در حالیکه جنگ اوکراین منجر به بحران مواد غذایی در جهان شده است، ادعا کرد: تحریم های غرب علیه روسیه باعث ناامنی غذایی در سراسر جهان نمی شود.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: تحریم‌ها مانعی در مقابل صادرات غذا و کود روسیه نیست، تحریم‌های اعمال ‌شده توسط آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر عمدا بگونه ای طراحی شده اند که شامل تولید غذا، کود و بذر روسیه نمی شوند.

بلینکن مدعی شد که واشنگتن با کشورها برای مطلع ساختن آنها از معافیت های تحریمی آمریکا علیه روسیه در ارتباط با غذا و کود همکاری می کند تا تا جریان محصولات غذایی امکان پذیر شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما