plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۲۷۱۲۹

کمک 12 میلیارد دلاری کنگره آمریکا برای اوکراین

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، کنگره آمریکا میزان 12 میلیارد دلار کمک جدید را به اوکراین اختصاص داده است.
کمک 12 میلیارد دلاری کنگره آمریکا برای اوکراین
به گزارش ایصال نیوز، یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز در روز دوشنبه گفت، نمایندگان مذاکره کننده بر سر یک لایحه بودجه‌ای موقت در کنگره آمریکا توافق کرده‌اند حدود ۱۲ میلیارد دلار را برای کمک‌های جدید به اوکراین در پاسخ به درخواست دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این لایحه بگنجانند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود اظهار کرد، این لایحه همچنین شامل یک بودجه اسکان مجدد برای پناهنده‌های افغان است.

اوایل ماه جاری میلادی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواست مبلغ ۱۱.۷ میلیارد دلار کمک اقتصادی و نظامی اضطراری جدید را برای اوکراین اختصاص دهد.

کنگره آمریکا تا نیمه شب جمعه ضرب الاجل دارد تا این لایحه بودجه را که همچنین موقتا هزینه‌های طیف گسترده‌ای از برنامه‌های دولت آمریکا را تامین خواهد کرد، تصویب کند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین، از آغاز تهاجم نظامی و اشغال اوکراین با عنوان «عملیات ویژه نظامی» خبر داده و هدف این عملیات را نازی‌زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

در جریان تهاجم روسیه به اوکراین، متحدان غربی کی‌یف انواع کمک‌ به اوکراین اعم از کمک‌های تسلیحاتی و مالی را از این متحد خود به عمل آورده‌ و به آتش جنگ در اوکراین دامن زده‌اند.

انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما