plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۳۴۲۸۴

دانشمندان تاریخ فنا و انقراض کامل بشریت را اعلام کردند

بر اساس مقاله ای که توسط دانشمندان دانشگاه بریستول منتشر شده، ممکن است ظرف 250 میلیون سال نسل همه پستانداران، از جمله انسان، منقرض شود و همه آنها از بین بروند.
دانشمندان تاریخ فنا و انقراض کامل بشریت را اعلام کردند
به گزارش سرویس علم و فناوری ایصال نیوز، در این مقاله منتشره در مجله Nature Geoscience آمده است: زمانی که تشعشعات خورشیدی جذب شده از میزان انتشار تشعشعات حرارتی در طی چند میلیارد سال فراتر رود، سرانجام همه انواع حیات در فضای گلخانه‌ ای بسیار گرم می‌میرند. با این حال، شرایطی که کره زمین را برای پستانداران غیرقابل سکونت می‌کند، ممکن است به دلیل فرآیندهای طولانی‌مدت مرتبط با تکتونیک صفحات زودتر رخ دهند.

دانشمندان گفته اند که در 250 میلیون سال، همه قاره ها در یک ابرقاره به نام پانگه آ اولتیما به یکدیگر خواهند پیوست. پیش بینی ها در مورد شکل آن متفاوت است، اما کارشناسان در یک چیز توافق دارند - قاره ها در یک توده گرم، خشک و عملا غیرقابل سکونت باهم ادغام می شوند.

جابجایی صفحات تکتونیکی منجر به افزایش انتشار دی اکسید کربن می شود که گرم شدن شدید کره زمین را تحریک می کند. علاوه بر این، درخشندگی طبیعی خورشید افزایش می یابد که باعث گرم شدن جو زمین نیز می شود.

الکساندر فارنسورث، یکی از رهبران پروژه به روزنامه دیلی میل گفت: "نتیجه این روند ایجاد یک محیط عمدتاً خصمانه و نامساعد بدون هیچ منبع غذایی یا آب برای پستانداران خواهد بود".

به گفته وی، تنها 8 تا 16 درصد از زمین برای حیات پستانداران مناسب باقی می ماند و برخی از گونه های سازگار ممکن است زنده بمانند، اما این همچنان به معنای انقراض دسته جمعی موجودات زنده است.

فارنسورث نتیجه گرفت که چنین دنیایی برای انسان مناسب نخواهد بود. انسان ها اگر محیطی با آب و هوا تحت کنترل و منابع تجدیدپذیر ایجاد کنند می توانند زنده بمانند اما این احتمال فعلاً چیزی جز داستان علمی ـ تخیلی نیست.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما