plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۳۴۲۵۲

آمار ولادت در اصفهان در نیمه اول امسال بیش از ۴.۵ درصد کاهش یافت

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در ۶ ماه اول سالجاری فرزندآوری در این استان ، ۴.۵۹ درصد نسبت به نیمه اول سال گذشته کاهش داشته است.
آمار ولادت در اصفهان در نیمه اول امسال بیش از ۴.۵ درصد کاهش یافت
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، مجتبی یکتامنش روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا شهریور ماه امسال بیش از ۲۶ هزار و ۲۳۳ سند ولادت نوزاد در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

وی افزود: ۲۵ هزار و ۸۹ نوزاد به صورت تک زایی، ۵۲۲ مورد به صورت دوقلو و ۲۸ سه قلو و چهار مورد چهار قلوزایی از ابتدای سال تاکنون در اصفهان رخ داده است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: کل اسناد نیم سال گذشته، ۲۷ هزار و ۴۹۶ مورد ولادت بوده که در مقایسه ۶ ماه اول سالجاری سال گذشته فرزندآوری بیشتر رخ داده است و امسال ۴.۵۹ درصد به نسبت مشابه سال گذشته کاهش موالید داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باروری یکی از اصلی‌ترین مؤلفه تغییرات جمعیتی در هر محدوده جغرافیایی است، تصریح کرد: بسیاری از تغییرات ساختار و ترکیب جمعیت در یک نقطه حاصل کاهش و افزایش تعداد ولادت‌هاست.

یکتامنش در مورد صدور شناسنامه نوزادان گفت: شناسنامه به‌صورت مکانیزه و در قالب شناسنامه‌های جلد سبز رنگ‌ برای نوزاد چاپ می‌شود و تا سن ۱۵ سالگی (قبل از عکسدار شدن) مورد استفاده فرد قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سازمان ثبت احوال با طرح‌ها و خدمات نوین برای این گروه سنی طرح کارت‌های شناسایی و هویتی جدید را دست اقدام دارد که به محض عملیاتی شدن آن اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

جمعیت اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود پنج میلیون و ۳۷۵ هزار نفر گزارش شده است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما