plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۳۴۲۳۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد

شرکت گاز، سوخت نیروگاه شهید منتظری را تأمین کند تا مازوت نسوزانیم

دستورالعمل مصرف بهینه سوخت را به شرکت گاز استان ابلاغ کردیم
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزارت نیرو، نیروگاه "شهید منتظری" را استانداردسازی، و شرکت گاز نیز سوختِ آن را تامین کند تا تجربه دوباره مصرف مازوت را در استان نداشته باشیم.
شرکت گاز، سوخت نیروگاه شهید منتظری را تأمین کند تا مازوت نسوزانیم
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، منصور شیشه‌ فروش روز شنبه افزود: تاکید مدیریت استان این است که شرکت گاز، تامین سوختِ نیروگاه شهید منتظری را از همین حالا پیگیری کند تا اصفهان در نیمه دوم سال که با معضل آلودگی و شرایط پایداری هوا مواجه است، مجبور به تحمل آلودگی توامان مازوت نباشد.

وی خاطرنشان کرد: پاییز و زمستانِ سال گذشته، اصفهان شرایط خاصی داشت و مصرف مازوت بدلیل برودت هوا و تامین نشدن گاز مورد نیاز نیروگاه شهید منتظری، آلودگی هوای این شهر را تشدید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بدلیل مشکل پیش آمده برای تامین سوخت این نیروگاه در سال گذشته، امسال دستورالعمل مصرف بهینه سوخت در راستای تامین پایدارِ گازِ آن و نیز صنایع‌ را به شرکت گاز استان ابلاغ کردیم.

شیشه‌فروش ادامه داد: از شرکت گاز استان خواسته‌ایم تا درخواست تخصیص جداگانه سهم مصرفِ گازِ صنایع بزرگ اصفهان از شرکت ملی گاز کشور را مطالبه کند زیرا محصولات و فراورده‌های تولید اغلب صنایع بزرگ استان در سطح ملی است.

وی خاطرنشان کرد: البته درخواست ما از "دیسپاچینگ" کشوری شرکت ملی گاز این است که این اختیار را به خودِ استان بدهد تا مصرف بهینه گاز در منطقه را بر اساس ملاحظات درون منطقه‌ای مدیریت کند. مدیریت متمرکز شبکه‌های قدرت یا کارخانه‌ها که توانایی کنترل تمام اجزای کلیدی کارخانه یا شبکه را داراست، دیسپاچینگ، (Dispatching) یا اتاق کنترل نام دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: یکی از مُصوبات سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به اصفهان این بود که نیروگاه‌ها مازوت مصرف نکنند از این رو تاکید استانداری نیز این است که گازِ نیروگاه‌های استان تامین شود تا دیگر نیازی به مصرف این نوع سوخت و تحمل آلودگی توامان هوا نباشد.

آلودگی هوای اصفهان در نیمه دوم سال منابع ثابت آلوده‌ساز مثل کارخانه‌ها، صنایع و نیروگاه‌ها و منابع متحرک مثل خودروها هستند. در استان اصفهان ۱۰ هزار واحد تولیدیِ صنعتی، معدنی،۷۰۰ معدنِ فعال، ۲ هزار واحد سنگبری و پنج ناحیه بزرگ تولید آجر و شهرک‌های صنعتی استقرار دارند. همچنین بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در این خطه تردد و در آلودگی هوای آن سهم دارند.

بخشی از آلودگی هوا در اصفهان در نیمه دوم سال مربوط به مصرف گاز توسط مشترکین و نیروگاه‌هاست اما کمبود گاز مصرفی در شرایط برودت هوا در فصل پاییز و زمستان سال گذشته، مصرف مازوت را در چرخه سوخت نیروگاه شهید منتظری قرار داد و شرایط آلودگی هوای اصفهان را سخت‌تر کرد.

نیروگاه شهید محمد منتظری واقع در شمال غرب اصفهان دارای هشت واحد ۲۰۰ مگاواتی در مجموع به ظرفیت تولید یک هزار و۶۰۰ مگاوات در ساعت است.

استان اصفهان تامین‌کننده حدود ۹ درصد از برق شبکه سراسری است و نیروگاه‌های آن در تامین برق مطمئن و پایدار کشور نقش قابل توجهی دارند./ایر نا

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما