plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۲۹۰۱۹

شرکت نفت مانع مازوت سوزی نیروگاه برق در اصفهان شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که پیش از این اعلام کرده بود که در تهران سوخت مازوت مصرف نشده است در اصفهان هم بدلیل شرایط خاص این منطقه، آن تدابیر را پیاده کند.
شرکت نفت مانع مازوت سوزی نیروگاه برق در اصفهان شود
به گزارش ایصال نیوز، « هم اینک در حالی که هوای اصفهان آلوده ترین روزهای سال را سپری می کند؛ با افزایش سرما و مصرف، سوخت گاز نیروگاه برق شهید منتظری محدود و این نیروگاه به مصرف سوخت آلاینده و مضر مازوت روی آورده است.»

منصور شیشه‌فروش روز چهارشنبه تاکید کرد: شرکت ملی گاز، وزارت نفت و نیرو نسبت به تامین گاز نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان اقدام کنند.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو نیز بصورت ویژه براساس ماده تاکید شده در قانون هوای پاک باید نیروگاه‌ها را موظف کند که خروجی خود را به شکلی تعبیه کنند که با نصب فیلتر ، موجب کاهش انتشار آلاینده‌ها شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، با اشاره به اینکه اصفهان رتبه اول مصرف گازوییل در کشور را دارد افزود: همچنین وزارت نفت باید موظف به گوگردزدایی از سوخت مایع شود. وی با اشاره به استقرار بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی در استان و تمرکز آن در هشت درصد مساحت، وجود۷۰ شهرک صنعتی، ۱۴۰ هزار واحد صنعتی در کلانشهر اصفهان، ۶۵۰ معدن فعال، ۲ هزار واحد سنگبری، پنج ناحیه تولید آجر، تردد بیش از یک میلیون دستگاه خودرو و ۶۵۰ هزار موتورسیکلت در این شهر، شرایط این منطقه را به لحاظ آلاینده‌گی هوا بسیار نامناسب و نیازمند تدابیر خاص دانست.

شیشه‌فروش افزود: اصفهان همچنین از ناحیه شمال و شرق در معرض کانون‌های بحران فرسایش بادی است و تشدید آلودگی هوا به‌دلیل شرایط خاص، بیوگرافی اقلیمی و پایداری سکون هوا به افزایش روزهای ناسالم هوا منجر شده است.

وی یادآور شد: براساس شرایط ایجاد شده در کمیته اضطرار آلودگی هوا تاکنون چهار روز مدارس اصفهان و برخی از شهرهای استان به‌دلیل آلودگی هوا تعطیل شده و تدابیر خاصی برای بخش‌های صنعتی و حمل و نقل استان اندیشیده شده است.

مدارس و مراکز دانشگاهی اصفهان و ۱۱ شهر دیگر استان برای دومین روز متوالی در پی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و بنابر تصویب کمیته اضطرار آلودگی هوای این خطه، چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل شدند.ایرنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما