plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۸۵۱۶
رییس شورای شهر اصفهان تأکید کرد

مسئولان اجازه استفاده از مازوت در نیروگاه کلان شهر اصفهان را ندهند

قدردانی سردار فدا از فعالیت بسیجیان
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان اجازه استفاده از سوخت مازوت (نفت کوره) در نیروگاه این کلان شهر را ندهند، زیرا در این این صورت وضعیت آلودگی هوا روز به روز بدتر خواهد شد.
مسئولان اجازه استفاده از مازوت در نیروگاه کلان شهر اصفهان را ندهند
به گزارش ایصال نیوز، محمد نورصالحی روز یکشنبه در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: نیروگاه‌برق (شهید منتظری) پارسال در یکی از بخش‌ها از سوخت مازوت استفاده کرد و امسال قصد دارد در ۲ فاز از این سوخت استفاده کند؛ این خبر خوبی برای اصفهان نیست و در این صورت شرایط هوا بدتر از وضعیت کنونی خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری مجمع کلانشهرها در این شهر تصریح کرد: این شهرها قادرند در تدوین برنامه هفتم توسعه اثربخش ظاهر شوند.
 
نورصالحی خاطرنشان کرد: برنامه خوبی در قالب پیشنهاد شورای عالی استان‌ها برای برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت که بی شک می‌تواند نقش مفیدی ایفا کند.

شهردار اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه کشورمان از نامداران بسیاری برخوردارست، گفت: نسل جوان باید قهرمانان وطن را با فناوری‌های روز دنیا به جهانیان معرفی کند.

علی قاسم زاده با اشاره به اینکه قهرمانان نه در فضای مجازی بلکه در گلستان شهدا هستند، اظهارداشت: جوانان باید در کنار شناخت شهدا نه تنها در معرفی آنان بیشتر بکوشند بلکه راه آنان را نیز ادامه دهند.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته به عناصر هویتی ما حمله شد، به تمامیت ارضی و اعتقادی، ارزش‌های ما هجوم آوردند، بی شک باید هوشیار باشیم زیرا کسی که به هویت یک ملت می تازد و قهرمانانش را مسخره می کند دوست آن کشور نخواهد بود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان نیز در این جلسه با تبریک هفته بسیج گفت: اکنون ۲۰ قشر گوناگون بسیج با هدف نقش آفرینی و تاثیر در جامعه ایجاد شده و به فعالیت مشغول است.

سردار پاسدار مجتبی فدا با اشاره به فعالیت بسیجیان در عرصه‌هایی مانند فرهنگی، سیاسی، دفاعی و محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: این نهاد چشمداشت مادی ندارد و در عین حال در زمینه‌های مختلف بویژه در زمان حوادث سخت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج برای تحقق جامعه اسلامی به دولت کمک می‌کند، افزود: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، کاهش وابستگی و اشتغال‌زایی از جمله دیگر اقداماتی است که از سوی این نهاد دنبال می‌شود.

فرمانده سپاه اصفهان اظهارداشت: بسیج برای اجرای بهتر بیانیه گام دوم انقلاب یک سند ۱۰ ساله‌ تدوین کرده که از سوی رهبر معظم انقلاب نیز تایید شده است و در قالب ۹ قرارگاه به اجرا در خواهد آمد.

مصرف مازوت با تولید گازِ به‌شدت آلاینده اکسید گوگرد شرایط را برای آلودگی شهری که با واحدهای صنعتی تا شعاع ۵۰ کیلومتر محاصره‌ شده است و با جمعیت بالایی که مصرف خانگی‌اش در زمستان باید جوابگو باشد و حمل‌ونقل ناکارآمد، نگران‌کننده‌تر می‌کند.

آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلان‌شهر اصفهان و شهرهای صنعتی اطراف آن است.

بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست، اصفهان در بین سایرکلان‌شهر های ایران شامل تهران، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک رتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما