plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۳۴۱۸۸

زارع مقتدرانه قهرمان شد، یزدانی مغلوب تیلور شد

امیرحسین زارع با پیروزی مقابل حریف کهنه‌کار گرجستانی به مدال طلای کشتی آزاد جهان در سنگین وزن دست یافت.حسن یزدانی در دیدار فینال مقابل دیوید تیلور شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.
زارع مقتدرانه قهرمان شد، یزدانی مغلوب تیلور شد
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان امیرحسین زارع به مصاف گنو پتریاشویلی کشتی‌گیر کهنه‌کار گرجستانی رفت و با پیروزی بر این حریف ایران را صاحب اولین مدال طلا در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد کرد.

زارع در سه دقیقه نخست در یک کشتی کم افت و خیز دوبار پتریاشویلی را از تشک خارج کرد و یک بار هم اخطار کم کاری به حریف گرج دادند تا زارع ۳ بر صفر برنده شد.

در سه دقیقه دوم هم پتریاشویلی حرفی برای گفتن نداشت و زارع بیرون تشک او را خاک کرد تا ۵-۰ پیش افتد.

زارع در ادامه دو بار دیگر پتریاشویلی را بیرون از تشک بردو ۷-۰ جلو افتاد. زارع به همین شیوه و با زیر کتف زدن کشتی را ۱۱ بر صفر کرد تا با امتیاز عالی فینال را برنده شود و برای دومین بار قهرمان جهان شود.

یزدانی مقابل تیلور ضربه‌فنی شد!

در فینالهای چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد صربستان شامگاه یکشنبه در حساس‌ترین مسابقه برای ایرانی‌ها حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور از آمریکا رفت که با ضربه فنی شکست خورد.

در سه دقیقه نخست و در حالی که تیلور برای دوخم اقدام کرد یزدانی با کنده کشی حریف را به پل زد و داوران ۴ امتیاز به یزدانی دادند اما روی اعتراض آمریکایی ها داوران رای را برگرداندند و ۴ امتیاز به تیلور و ۲ امتیاز به یزدانی دادند تا سه دقیقه نخست در اعتراض تماشاگران ۵ بر ۳ به سود تیلور تمام شود. یک دقیقه و ۱۳ ثانیه به پایان مسابقه تیلور به مچ پای یزدانی رسید و او را خاک کرد تا نتیجه ۷ بر ۳ به نفع تیلور شود.

در دقایق پایانی نیز تیلور موفق شد شانه های یزدانی را به تشک بچسباند و با ضربه فنی پیروز شود.

پیش از این نیز امیر محمد یزدانی در فینال وزن ۷۰ کیلوگرم ۸ بر ۵ مغلوب زین رترفورد از آمریکا شد و به مدال نقره جهان قناعت کرد.

  امیرمحمد یزدانی ابتدا روی زیرگیری حریف یک امتیاز از دست داد اما ملی‌پوش ایران با یک زیرگیری 2 بر یک پیش افتاد. در ادامه یزدانی برای زیرگیری اقدام کرد اما روی اشتباه خودش به پل رفت تا نتیجه 3-2 به سود آمریکا شود. سه دقیقه نخست با همین نتیجه تمام شد.

در شروع وقت دوم یزدانی قصد کنده کشی داشت که به روی پل رفت و دو امتیاز دیگر از دست داد. در ادامه کشتی گیر آمریکایی روی زیرگیری یزدانی و در برگشت موفق شد پای یزدانی را بیرون ببرد و 6 بر 2 پیش افتد. در ادامه رترفورد با یک زیر دیگر 8-2 جلو افتاد. در 10 ثانیه پایانی یزدانی 2 امتیاز گرفت اما بی فایده بود و 8 بر 5 فینال را باخت تا صاحب مدال نقره جهان شود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما