plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۲۶۸۴۷

رکورد تاریخی یزدانی؛ مبارزه امشب ایران و آمریکا برای ۲ طلای جهان

کشتی آزاد قهرمانی جهان - بلگراد
نفرات راه یافته به فینال ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان مشخص شدند. حسن یزدانی و دیوید تیلور با نمایشی بی‌نظیر و بدون از دست دادن حتی یک امتیاز به فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ راه یافتند.
رکورد تاریخی یزدانی؛ مبارزه امشب ایران و آمریکا برای ۲ طلای جهان
به گزارش ایصال نیوز، در پایان دور مقدماتی ۴ وزن نخست کشتی آزاد مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، نفرات راه یافته به فینال مشخص شدند.

محمد نخودی در ۷۹ و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم با برتری مقابل رقبای خود راهی فینال شدند و امشب(جمعه) به ترتیب برابر ۲ عنوان‌دار جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک می‌روند.

حسن یزدانی با صعود به فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، در مجموع دوران قهرمانی خود مجموعا صاحب هشتمین مدال خود در رقابت‌های جهانی و المپیک می‌شود و با کسب این مدال، به عنوان تنها کشتی گیر تاریخ ایران می‌شود که صاحب ۸ مدال جهانی و المپیک شده است.

یزدانی تاکنون موفق به کسب ۳ طلا، یک نقره و یک برنز جهان و یک طلا و یک نقره المپیک شده است و امشب نیز با صعود به فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲، تنها کشتی گیر تاریخ ایران شد که صاحب ۸ مدال جهانی و المپیک شده است.

یزدانی پیش از این به همراه جهان پهلوان غلامرضا تختی و حمید سوریان با کسب ۷ مدال جهانی و المپیک در صدر قرار داشت.

شامگاه جمعه در بلگراد نخودی دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در فینال مقابل جردن باروز دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا مبارزه می‌کند و حسن یزدانی دارنده مدال طلای جهان و المپیک نیز در دیداری حساس در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل دیوید تیلور دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا مبارزه خواهد کرد.

اما امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران در دیدار نیمه نهایی مقابل طاها آکگل دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از ترکیه ۴ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز طبق اعلام کادر فنی به وزن قانونی برای حضور در این مسابقات نرسید.

اسامی نفرات راه یافته به فینال ۴ وزن نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:
وزن ۷۰ کیلوگرم: تایشی ناریکانی(ژاپن) - زین ردرفورد(آمریکا) وزن ۷۹ کیلوگرم:محمد نخودی(ایران) - جردن باروز(آمریکا)
وزن ۸۶ کیلوگرم:حسن یزدانی(ایران) - دیوید تیلور(آمریکا)
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: طاها آکگل(ترکیه) - مونختورین(مغولستان)
دیدارهای فینال از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شامگاه جمعه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما