plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۳۴۱۶۶

شمار قربانیان و مفقودان طوفان و سیل فاجعه بار لیبی از ۲۰ هزار نفر گذشت

هلال احمر لیبی اعلام کرد تعداد قربانیان طوفان سیل اخیر در شهر درنه و مناطق مجاور در شرق لیبی به ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است. بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر دیگر در این شهر ساحلی همچنان مفقود هستند.
شمار قربانیان و مفقودان طوفان و سیل فاجعه بار لیبی از ۲۰ هزار نفر گذشت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سعدالدین عبدالوکیل، یکی از مسئولین ارشد وزارت بهداشت دولت وحدت ملی لیبی به آنادولو گفت: شمار قربانیان طوفان و سیل مرگبار در شرق کشور از مرز 6 هزار نفر گذشت.

وی با اشاره بر اینکه آمار فوق بر اساس برآوردهای اولیه است، تصریح کرد: به احتمال زیاد شمار قربانیان افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: بیمارستان‌ها در مناطق شرقی کشور از کار افتاده است و ما به دنبال اعزام مصدومان به دیگر مناطق هستیم.

این در حالی است که یک منبع آگاه در دولت وحدت ملی لیبی که خواست نامش فاش نشود، پیشتر به خبرگزاری آنادولو وضعیت بهداشتی در شهرهای شرقی این کشور را "فاجعه بار" خواند و گفت: شمار قربانیان به هزاران نفر رسیده است و بیمارستان‌های شهر درنه در حال حاضر از کار افتاده و اجساد قربانیان و مصدومان به بیمارستان‌های صحرایی منتقل می‌شوند.

طوفان مدیترانه‌ای "دانیل" روز یکشنبه گذشته چندین منطقه در شرق لیبی را درنوردید که مهمترین آنها شهرهای بنغازی، البیضاء و المرج، سوسه و درنه بود.

براساس آخرین آمار وزارت کشور دولت مامور تشکیل کابینه وابسته به مجلس نمایندگان لیبی شمار قربانیان طوفان دانیل تنها در شهر درنه به 5 هزار و 300 نفر افزایش یافته و هزاران نفر دیگر مفقود هستند.

از سوی دیگر به گزارش رویترز، هلال احمر لیبی اعلام کرد تعداد قربانیان سیل اخیر در شهر درنه در شرق لیبی به ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است و همچنان جستجوها ادامه دارد.

مدیرکل این گروه امداد گفت که ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر دیگر در این شهر ساحلی همچنان مفقود هستند.

در همین حال مقامات شهر درنه در لیبی روز پنجشنبه گفتند هزاران نفر از قربانیان سیل اخیر را در گورهای دسته جمعی دفن کردند.

پیشتر شهردار درنه گفته بود که تعداد کشته‌ها ممکن است تا سه برابر افزایش یابد.
همچنین «محمد الدینالی» مدیر دفتر اطلاع رسانی سازمان هلال احمر لیبی در شمال شرق این کشور اعلام کرد که اوضاع کنونی در لیبی به معنی واقعی کلمه فاجعه بار است.

وی در ادامه افزود: مناطق سیل زده شاهد یک فاجعه و مصیبت واقعی هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما