plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۲۹۶۰۳

شمار قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری در نپال به 68 نفر رسید

بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در مناطق مرکزی نپال 68 نفر جان خود را از دست دادند.
شمار قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری در نپال به 68 نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، روزنامه «کاتماندو پست» نپال از سقوط یک فروند هواپیمای حامل 68 مسافر و 4 خدمه در منطقه پوخارا در مرکز این کشور خبر داد که در نتیجه آن دست‌کم 68 نفر جان خود را از دست دادند.

بر این اساس، هواپیمای مسافربری مدل «ATR 72» متعلق به خطوط هوایی یتی که از کاتماندو به مقصد پوخارا در حال پرواز بود، در نزدیکی رودخانه ستی سقوط کرده است.

مقامات محلی پوخارا با اعلام اینکه هواپیما در 1.6 کیلومتری فرودگاه این شهر سقوط کرده است، از پیدا شدن جسد 68 نفر از سرنشینان آن خبر می‌دهند.

به گفته سخنگوی شرکت یتی، این هواپیما حامل 68 مسافر و چهار خدمه بوده است. براساس اعلام این شرکت 10 شهروند خارجی و 2 نوزاد نیز در میان مسافران حضور داشته‌اند.

سازمان هواپیمایی نپال نیز اعلام کرده که پنج تبعه هندی، چهار شهروند روس، دو شهروند کره جنوبی و شهروندانی از ایرلند، آرژانتین، استرالیا و فرانسه از مسافران این هواپیما بوده‌اند.

در فیلمی که تلویزیون دولتی نپال پخش کرد، شعله‌های آتش و دود از هواپیمای سقوط کرده در دامنه کوههای هیمالیا مشاهده می‌شود.

از سوی دیگر سایت «Flightradar24.com» که داده‌های مربوط به ترافیک هوایی را رصد می‌کند، اعلام کرده که هواپیمای مسافربری مدل «ATR 72» متعلق به خطوط هوایی یتی دارای یک دستگاه ارسال پیام «غیرقابل اعتماد» بوده است.

دولت نپال فردا دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرده و یک تیم پنج نفره به ریاست وزیر گردشگری این کشور مسئول پیگیری این سانحه شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما