plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۳۴۱۴۲

شمار قربانیان طوفان مرگبار در لیبی از 5هزار نفر گذشت

وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی از کشته شدن بیش از ۵هزار و ۲۰۰ نفر در نتیجه طوفان و سیل مرگبار در یکی از شهرهای شرق این کشور خبر داده است. وزیر بهداشت لیبی پیش بینی کرد که شمار قربانیان طوفان دانیل به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.
شمار قربانیان طوفان مرگبار در لیبی از 5هزار نفر گذشت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سخنگوی وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فتحی پاشاغا اعلام کرد که فقط در شهر «درنه» از جمله شهرهای طوفان زده شرق لیبی، بیش از ۵هزار و ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در همین راستا، مدیر رسانه‌ای هلال احمر در شهر توکره به الجزیره گفت: وضعیت شهر درنه فاجعه بار است و هیچ نشانی از حیات در آن وجود ندارد.

همچنین فدراسیون فوتبال لیبی نیز اعلام کرد که طوفان باعث مرگ ۴ بازیکن این کشور شده است.

وزیر هوانوردی لیبی و عضو ستاد بحران لیبی نیز امروز به خبرگزاری رویترز گفت که شمار کشته ها در شهر درنه زیاد است و اجساد در همه جا دیده می شود.

وی افزود: اگر بگویم که ۲۵ درصد شهر درنه ناپدید شده است، مبالغه نکرده‌ام.

وزیر بهداشت لیبی امروز در جدیدترین آمار خود شمار کشته ها را بیش از سه هزار نفر اعلام اما در عین حال پیش بینی کرد که شمار تلفات به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

عثمان عبدالجلیل از کشورهای دوست خواست که برای نجات شهروندان این کشور در شهر درنه و مناطق «الجبل الاخضر» به کمک لیبی بشتابند.

سازمان صلیب سرخ هم به نوبه خود امروز اعلام کرد که بیش از ۱۰ هزار نفر در لیبی مفقود شده اند.

رسانه‌های لیبیایی دیروز سه شنبه خبر دادند به علت بالا آمدن سطح آب در پی این طوفان چند روستا به طور کامل به زیر آب رفته‌اند و ناپدید شده‌اند.

شهرهای شرق لیبی روز دوشنبه شاهد طوفان هولناک "دانیل" بود و با توجه به گستردگی منطقه طوفان زده و کمبود امکانات، مقامات لیبی درخواست کمک بین المللی کرده اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما