plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
کد مطلب : ۳۳۶۸۱
در نشست شورای آموزش و پرورش استان اصفهان

استاندار اصفهان: رایگان شدن آموزش پیش دبستانی نیازمند مساعدت دولت است

نباید خلاف سیاست های ابلاغی رهبری پیش رفت
استاندار اصفهان گفت: رایگان شدن آموزش پیش دبستانی نیازمند مساعدت دولت و اتصال آموزش پیش دبستان به ۱۲ سال آموزش و سوادآموزی است. کیفیت آموزش در مدارس دولتی نیز باید با رشد متوازن با هدف حمایت از قشر متوسط و محروم جامعه پیش رود.
استاندار اصفهان: رایگان شدن آموزش پیش دبستانی نیازمند مساعدت دولت است
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، سید رضا مرتضوی، شامگاه یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی برای ورود به مدرسه اظهار کرد: در اصطلاح عامه مردم دوران تحصیلی از مهر تا خردادماه و ۱۲ سال تحصیلی است در صورتی که پیش دبستان نیز یکی از پر اهمیت‌ترین مراحل آموزشی دانش‌آموزان و در طول سال است.

وی افزود: برخی از خانواده‌ها فرزندان خود را پیش دبستان نمی‌فرستند، لذا باید عامل بازدارنده این امر شناخته شود که آیا به دلیل محتوای تکراری بین پیش دبستان با دبستان است یا اینکه عوامل دیگری همچون هزینه‌های مالی موجب این امر می‌شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: معتقد هستیم؛ دولت باید مساعدت‌های لازم را به آموزش و پرورش برای رایگان شدن آموزش پیش‌ دبستانی فراهم کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت کودکستانها و مدارس پیش دبستان؛ لازم است که مدارس پیش دبستان دارای مجوز آموزش و پرورش در سایت آموزش و پرورش بارگذاری شود تا والدین با رغبت بیشتری برای انتخاب فرزندان خود اقدام کنند.

مرتضوی با اشاره به طرح موضوعات ارجاعی به دبیرخانه شورای آموزش و پرورش(هنرستان کشاورزی زواره) که یکی از مصوبات این جلسه بود، گفت:مرکز آموزشی کشاورزی زواره فرصت بی‌نظیری برای معرفی به سرمایه‌گذاران است و این در حالی است که این بضاعت برای فعال شدن بخش کشاورزی و جوانسازی فعالان حوزه کشاورزی با توجه به تامین امنیت غذایی یک امر لازم است.

وی همچنین با توجه به نیاز به ساخت مدرسه درمنطقه محروم ۱۴ شهرداری اصفهان بیان داشت: برای خرید زمین درمنطقه محروم ارزنان و زیبنیه این موضوع باید از طریق معاون عمرانی استانداری اصفهان و نیز مدیرکل راه و شهرسازی با توجه به محدودیت‌های شهرداری منطقه ۱۴ در زمینه در اختیار گذاشتن زمین مورد نیاز طرح شود.

استاندار اصفهان با تاکید به اینکه در زمینه آموزش نباید خلاف سیاست های ابلاغی رهبری پیش رفت، یادآور شد: کیفیت آموزش در مدارس دولتی باید با رشد متوازن با هدف حمایت از قشر متوسط و محروم جامعه پیش رود.

رویه آموزش پیش دبستانی‌ها باید توسط آموزش و پرورش پایش شود

محمدرضا جانثاری معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه شکل‌گیری شخصیت کودکان در سن پیش دبستان آغاز می‌شود، گفت: ایرادات هویتی و قانونی الزام پیش دبستانی باید به طور دقیق منعکس و تعهد دولت در این زمینه مشخص شود تا بین دانش آموزان از لحاظ سطح سواد و آموزش شکافی حاصل نشود.

وی تاکید کرد: پیش دبستانی مهمترین مقطع است و بدون تعهد دولت در این زمینه بین دانش‌آموزان با والدین بی‌بضاعت و پولدار دوگانگی ایجاد می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته پیش دبستانی‌هایی غیر دولتی تاسیس شده که دست مایه جریان های معاند و ضد انقلاب در آنها دیده شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید طبق مصوبات شورای فرهنگ آموزش به این قضیه ورود پیدا کند و پایش رویه مهد کودک‌ها را در برنامه‌های خود قرار دهد.

جانثاری تاکید کرد: در زمینه آگاهی به والدین صدا و سیما نیز باید با مردم شفاف و اثرات پیش دبستان غیر قانونی را تشریح کند، همچنین در این زمینه تاکید به بارگذاری مهدکودک های قانونی دارای مجوز با سر فصل آموزش و پرورش استانی و شهرستانی در سایت آموزش و پرورش داریم.

وی بیان داشت: سرفصل های پیش دبستان باید برای همه پیش دبستانی ها باید یکسان باشد و جلوی آموزش‌های مختلف گرفته و برای والدین اطمینان آور باشد.

در ادامه نشست وجیهه فاضل معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گزارش کاملی از آخرین وضعیت آموزشگاه‌های پیش دبستان و کودکستانها ارائه داد و گفت: یک هزار و ۹۶۲نوآموز بازمانده از دوره‌های یکساله پیش دبستانی مناطق محروم داریم که در این زمینه آموزش و پرورش نیاز به مساعدت مالی حدود ۲۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریالی دارد تا بتواند هزینه آموزش یک کلاس در طول ۹ ماه تحصیلی را با احتساب ماهیانه ۱۵ میلیون ریال و برای ایجاد ۱۹۶ کلاس درس تامین کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما