plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۳۶۱۲

پیش بینی وقوع بحران جهانی غذا به دلیل فسخ قرارداد غلات

جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، ابراز اطمینان کرد که پایان دادن به اعتبار ابتکار غلات دریای سیاه منجر به "بحران بزرگ جهانی غذا" خواهد شد.
پیش بینی وقوع بحران جهانی غذا به دلیل فسخ قرارداد غلات
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وی پیش از آغاز نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: "ما دیگر به طورمشخص می دانیم که این منجر به یک بحران بزرگ جهانی غذا مهم خواهد شد... تخریب غلات منجر به کمبود مواد غذایی در جهان خواهد شد."

بورل افزود: پیشرفت اوضاع پس از پایان اعتبار قرارداد غلات یکی از موضوعات نشست وزیران خواهد بود.

روسیه پیش از این به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اطلاع داده بود که به اجرای قرارداد غلات را که شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراینی و همچنین کود از سه بندر از جمله اودسا از طریق دریای سیاه می شود، خاتمه می دهد.

روسیه مدعی ست که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود و نه به کشورهای نیازمند آفریقا صادر کرد و بدین ترتیب شرط لازم طرف روسیه برای ادامه معامله را زیر پا گذاشت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که هیچ کس قرار نیست هیچ تعهد و توافقی در مورد توافق غلات انجام دهد، همه فقط دائماً چیزی از روسیه می خواهند، اگرچه فدراسیون روسیه با تمدید قرارداد انتظار داشت که همکاران خارجی در نهایت به طور کامل به توافق حاصله و پارامترها و شرایط آن پایبند باشند.اسپوتنیک 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما