plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰
کد مطلب : ۲۷۲۸۱
در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی اسپانیا

بورل: عضویت اوکراین در ناتو مسئله اساسی نیست

اروپا از تواتمندی دفاعی اوکراین پشتیبانی می‌کند
نماینده عالی روابط خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا عضویت اوکراین در ناتو را یک مسئله «غیر اساسی» دانست.
بورل: عضویت اوکراین در ناتو مسئله اساسی نیست
به گزارش ایصال نیوز، جوزپ بورل، نماینده عالی روابط خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی اسپانیا «RTVE» در ارتباط با درخواست عضویت اوکراین در ناتو گفت: این موضوع هم اکنون یک مسئله اساسی نیست. مهم ادامه حمایت نظامی از این کشور و ادامه وضع تحریم‌ها علیه روسیه است.

وی با بیان این که اتحادیه اروپا برای نخستین بار از صندوق‌های مالی خود برای خرید سلاح و تحویل آن به یک کشوری در حال جنگ استفاده کرده است، اداکه داد: این اتحادیه به کمک آمریکا از تواتمندی دفاعی اوکراین حمایت کرد.

وی با تاکید بر استمرار رویکرد اتحادیه اروپا در مورد جنگ روسیه و اوکراین گفت: اتحادیه اروپا تحریم‌های موثری که قبلا در مورد هیچ کشوری وضع نکرده بود را علیه روسیه اعمال کرده است. اولویت اروپا ادامه این روند است.

بورل، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به «به غیرممکن کردن پایان جنگ» متهم کرد و گفت: تهدیدات پوتین را باید در نظر گرفت. تمامی احتمالات شامل خطر اقدامات هسته‌ای امکان‌پذیر هستند. چین، هند و سایر کشورها تاکید کردند که این تهدید باید خارج از گزینه‌های قرار بگیرد.

نماینده عالی روابط خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا با اشاره محدودیت‌های صدور روادید به شهروندان روس گفت: مانع از ورود شمار زیاد گردشگر به اروپا شدیم اما قوانین مربوط به حقوق بشر و پناهجویان در دستور کار است و باید بین توریست‌ها و با کسانی که از جنگ فرار کرده‌اند، تمایز قائل شویم.

انتهای پیام/*
۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما