plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
کد مطلب : ۳۳۵۷۸

پنتاگون جنگنده‌های F-35 و F-16 و یک ناو را به خاورمیانه اعزام می‌کند

ایالات متحده آمریکا جنگنده‌های F-35 و F-16 و یک کشتی جنگی را به بهانه دفاع از منافع خود به غرب آسیا می‌فرستد. المانیتور روز دوشنبه در گزارشی از تقلای آمریکا برای حضور بیشتر در منطقه با هدف مقابله با ایران و روسیه در خاورمیانه خبر داد.
پنتاگون جنگنده‌های F-35 و F-16  و یک ناو را به خاورمیانه اعزام می‌کند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) تأیید کرد که آمریکا «جنگنده‌های اف-35 و اف-16 و یک کشتی جنگی را برای دفاع از منافع خود و حفاظت از ناوبری به خاورمیانه می‌فرستد».

خردادماه گذشته هم آمریکا جنگنده‌های «اف-۲۲ رپتور» را به بهانه روسیه و بعد از چند دوره تنش‌ با جنگنده‌های روس مخصوصا بر فراز سوریه، در غرب آسیا مستقر کرد.

در همین رابطه، فرماندهی مرکزی تروریست‌های آمریکایی موسوم به «سنتکام» در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا جنگنده‌های «اف-۲۲ رپتور» را در چارچوب بازنگری چند جانبه پشتیبانی و توانایی خود در پی آنچه که «رفتار ناامن و غیر حرفه‌ای» جنگنده‌های روسی در سوریه خوانده، در منطقه مستقر کرد.

سنتکام افزود:f22 ترکیبی از سیستم‌های رادارگریز، عملکرد آیرودینامیک و سیستم‌های مختلفی است که آن را به بهترین جنگنده نسل پنجم در جهان تبدیل می‌کند.

با ارسال جنگنده‌های جدید در منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا، اسکادران جنگنده‌های رپتور با نیروی زمینی و هوایی ائتلاف یکپارچه و ادغام خواهد شد.

در همین زمینه، ژنرال مایکل کورلا فرمانده سنتکام مدعی شد: رفتار ناامن و غیرحرفه‌ای نیروهای روسی آن چیزی نیست که ما از یک نیروی هوایی حرفه‌ای انتظار داریم.

در بیانیه آمده است که نقض سیستماتیک تدابیر مورد توافق برای عدم برخورد هوایی، خطر تشدید یا اشتباه محاسباتی را افزایش می‌دهد.

این ژنرال آمریکایی نیروهای روسی را به «تداوم رفتار تحریک آمیز» در روزهای اخیر متهم وتأکید کرد که «به نظر من آنها نمی‌فهمند که گزینه‌هایشان محدود است و آمریکا گزینه‌های بسیار بیشتری از نظر نیروهایی دارد که ممکن است در اینجا استفاده کنیم».

تقلای آمریکا برای مقابله با ایران و روسیه در منطقه

پایگاه خبری المانیتور نیز در گزارشی ادعا کرد که پنتاگون درحال ارسال ۳۵ جت‌ جنگنده F-۲۳ و یک ناو جنگی به خاورمیانه است تا در برابر مانورهای خصمانه خلبانان روس و آنچه که "حملات اخیر ایران به کشتی‌های تجاری" خوانده شد، مقابله کند.

آمریکا در ماه گذشته نیز جت‌های F-۲۲ را از اروپا به اردن برای مقابله با مانورهای خلبانان روسیه ارسال کرده بود.

هفته گذشته ناو جنگی "یو اس اس توماس هادنر" پس از عبور از کانال سوئز، به مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین رسید.

طی روزهای اخیر نیروی هوایی آمریکا جنگ‌ها F-۱۶ را برای گشت‌زنی بر فراز خلیج فارس ارسال کرد تا مراقب کشتی‌های تجاری باشند.

المانیتور در ادامه نوشت که دولت بایدن به دنبال افزایش امنیت در منطقه برای متعادل کردن نگرانی‌های کشورهای منطقه است درحالی از سوی کنگره آمریکا برای افزایش سختگیری‌ها علیه ارسال نفت و گاز تحریم شده از سوی ایران به چین تحت فشار است.ایسنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما