plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۳۳۵۴۰

تقویت حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس توطئۀ خطرناک بایدن برای فتنه انگیری در منطقه است

تحرکات آمریکا در چند روز گذشته نیات پشت پرده واشنگتن و دست و پازدن های آن را برای ادامه حضور در منطقه خلیج فارس، عراق و سوریه بیش از پیش آشکار کرد، آن هم در شرایطی که کشورهای منطقه به سوی همگرایی و حل و فصل اختلافات گام های آشکار و عملی برداشته اند.
تقویت حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس توطئۀ خطرناک بایدن برای فتنه انگیری در منطقه است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، العالم نوشت: آمریکا در صدد ایجاد فتنه در خاورمیانه برای توجیه حضور غیرقانونی، اشغالگرانه و پلیدش در سوریه، عراق و منطقه به ویژه پس از پایان جنگ در این دو کشور و همگرایی کشورهای منطقه با یکدیگر است.

در شرایطی که روابط کشورهای عربی با ایران و سوریه بسیار بهبود یافته و حتی در پایتخت های یکدیگر سفارت هایشان را بازگشایی کرده اند و مقامهایشان با هم دیدار کرده اند، آمریکا برای جلوگیری از احیای روابط میان کشورهای برادر و همسایه دست به توطئه چند جانبه زده است.

یکی از این اقدامات توطئه آمیز واشنگتن، اعلام ارسال هواپیماهای جنگی اف 16 آمریکا به منطقه خلیج فارس در آینده برای به اصطلاح تامین پوشش هوایی کشتی ها در تنگه هرمز در برابر اقدامات ایران است.

این اقدام در شرایطی انجام می شود که مدت‌هاست منطقه شاهد هیچگونه حادثه مهم امنیتی دریایی نبوده است، غیر از آن حوادثی که آمریکا عمداً برای ایجاد اختلال در ناوبری بین‌المللی ترتیب داده تا وانمود کند که منطقه امن نیست و نیاز به حضور نظامی واشنگتن دارد. مانند تصادف عمدی برخی نفتکش های حامل نفت قاچاق از منطقه خلیج فارس با کشتی های ایرانی که برخی از آنها منجر به کشته شدن تعدادی از اتباع ایرانی و مجروح شدن برخی دیگر شد که نیازمند مداخله قاطع نیروی دریایی ایران برای جلوگیری از این نوع نقض قوانین بین المللی می باشد.

در اقدام عمدی دیگر از سوی آمریکا برای ضربه زدن به امنیت و ثبات منطقه، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که در حال بررسی تعدادی از گزینه های نظامی برای مقابله با به اصطلاح "تجاوز روزافزون روسیه در آسمان سوریه" است آنهم پس از آنکه که آمریکا در سوریه از هرگونه توجیه منطقی برای حضور غیرقانونی اش در این کشور که هدف اصلی آن جلوگیری از بسط حاکمیت دمشق بر سوریه است، تهی شده و همچنان به حمایت از گروه های شبه نظامی وابسته خود و سرقت منابع نفتی این کشور محروم مبادرت می کند.

وزارت دفاع آمریکا در حالی اشغال کشور سوریه به بهانه مقابله با به اصطلاح فعالیت نظامی روسیه در این کشور و همکاری و هماهنگی فزاینده بین مسکو، تهران و دمشق برای فشار بر واشنگتن جهت خروج از سوریه را توجیه می کند که فراموش کرده است این سوریه بود که به عنوان یک کشور مستقل، عضو سازمان ملل و اتحادیه عرب از متحدانش یعنی ایران و روسیه خواسته است تا برای مقابله با گروه‌های تکفیری مورد حمایت آمریکا و متحدانش به وی کمک کنند.

همزمان منابع رسانه ای به شبکه خبری العالم گفتند که نیروهای موسوم به "نیروهای الصنادید" که توسط آمریکا از قبایل عرب وابسته به قسد تشکیل شده اند برای حمایت از سرقت نفت سوریه توسط واشنگتن وارد حومه دیرالزور شده اند.

از سوی دیگر در تحرکی دیگر در عراق، سفیر آمریکا در بغداد و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، اکرم الکعبی رئیس جنبش النجبای عراق را به ترور تهدید کرده اند اقدامی که بیانگر دخالت آشکار واشنگتن در امور داخلی عراق است.

این مواضع اشغالگرانه و استکباری آمریکا، حامیان مقاومت در عراق را بر آن داشت که با حرکت به طرف سفارت آمریکا در بغداد علیه کاخ سفید تظاهرات کنند. تظاهرکنندگان مداخله آمریکا در امور عراق به ویژه در امور امنیتی، سیاسی و اقتصادی، نقش شرم آور آمریکا در خرابی سیستم برق و جلوگیری از پرداخت بهای گاز توسط عراق به ایران به بهانه تحریم اعمال شده علیه تهران را محکوم کردند.

هدف از این اقدامات فتنه جویانه آمریکا در خاورمیانه، خلیج فارس، سوریه و عراق جلوگیری از همگرایی کشورهای عربی و اسلامی با هدف خدمت به رژیم صهیونیستی است تا ملت های منطقه به جان یکدیگر بیفتند و آمریکا و رژیم صهیونیستی سود ببرند و شادمان باشند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما