plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶
کد مطلب : ۳۳۴۰۷

روسیه: کی یف در حال از بین بردن امکان تمدید قرارداد غلات است

زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: کی یف "تحت نظارت" غرب امکان تمدید قرارداد غلات را از بین می برد.
روسیه: کی یف در حال از بین بردن امکان تمدید قرارداد غلات است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه در برنامه 60 دقیقه شبکه روسیا 1 گفت: به دلیل تضعیف نورد استریم، رژیم کی یف در حال از بین بردن امکان تمدید قرارداد غلات "تحت نظارت" متصدیان غربی است.

زاخارووا گفت: رژیم کی‌یف فرصت‌ توسعه قرارداد غلات را تحت نظارت متصدیان غربی از بین می‌برد.

او افزود: این فقط موضوع اجرا یا عدم اجرای یک توافق نیست. این یک مسئله و اقدام تروریستی است، زیرا در مورد تضعیف زیرساخت های غیرنظامی است. در مقابل چشمان تمام جهان، رژیم کی یف با افراط گرایی و تروریسم خود را به عنوان یک ساختار درگیر اعلام می کند.

ابتکار دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که برای سه سال طراحی شده است که رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند و همچنین اقدامات دیگر.
مسکو خاطرنشان کرد که این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است. انفجارها در 26 سپتامبر 2022 در دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا - نورد استریم1 و نورد استریم 2 رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی گشود . سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، تحقیقات خود را در 8 فوریه منتشر کرد که در آن، به نقل از یک منبع، اظهار داشت که در ژوئن 2022 مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه تحت پوشش تمرین‌های بالتوپس توسط غواصان نیروی دریایی ایالات متحده با حمایتمتخصصان نروژی کار گذاشته شد. به گفته هرش، تصمیم برای راه اندازی این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد. بعداً، پنتاگون گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با تضعیف خطوط لوله گاز روسیه ندارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما