plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۳۳۱۶۴

اعتراف فرمانده گروه واگنر درباره جنگ روسیه در اوکراین

"یوگنی پریگوژین" فرمانده گروه شبه نظامی واگنر گفت که منطق کرملین برای حمله به اوکراین بر اساس دروغ‌هایی است که توسط دشمن همیشگی او (مقامات نظامی ارشد ارتش) ساخته شده است. سرکئی شویگو مرتبا به پوتین دروغ می گوید.
اعتراف فرمانده گروه واگنر درباره جنگ روسیه در اوکراین
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، فرمانده گروه واگنر روز جمعه برای اولین بار در یک کلیپ ویدئویی که توسط سرویس مطبوعاتی وی در تلگرام منتشر شد، توجیهات اصلی روسیه برای حمله به اوکراین در 24 فوریه سال گذشته را در آنچه "عملیات نظامی ویژه" می خواند، رد کرد.

وی در ادامه افزود: "هیچ چیز غیرعادی در 24 فوریه اتفاق نیفتاد، وزارت دفاع روسیه در تلاش است جامعه و رئیس جمهور (پوتین) را فریب دهد و داستانی را در مورد چگونگی تجاوز دیوانه وار اوکراین و ناتو به ما بگوید.

به گفته فرمانده گروه واگنر، جنگ اوکراین لازم بود تا شویگو (وزیر دفاع روسیه) بتواند با فریب و دروغ مارشال شود و بتواند دومین مدال «قهرمان» را دریافت کند.

فرمانده واگنر مدعی شده است که شویگو وزیر دفاع روسیه و گراسیموف مرتبا به رئیس جمهور پوتین دروغ می گویند.

پریگوژین فرمانده نظامی گروه واگنر ماه هاست که علناً سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف ژنرال ارشد روسیه را به بی کفایتی در جنگ اوکراین متهم می کند.

گروه واگنر اخیرا در کنترل بر شهر باخموت نقش پررنگی داشت.

گفتنی است؛ ارتش و دولت روسیه روز ججمعه یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر روسیه را به دعوت به شورش مسلحانه متهم کرد.

این اتهام پس از آن صورت می گیرد که رئیس گروه واگنر مدعی شد که رهبری نظامی روسیه 2000 جنگجوی او را کشته است و قول داد با کشتن سرگئی شویگو و دیگر فرماندهان ارتش روسیه آنچه را که "شرارت" می خواند متوقف کند.

یوگنی پریگوژین فرمانده گروه شبه نظامی واگنر در بخشی از پیام خود مدعی شده است که اطلاعات دقیق جنگ اوکراین در اختیار ولادیمیر پوتین قرار نمی گیرد و به او دروغ می گویند .

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما