plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۲۶۲۴۸

وزیر دفاع روسیه: امریکا در پی فرسودگی استراتژیک روسیه در اوکراین است

سرگئی شویگو گفت: هدف ایالات متحده امریکا در اوکراین، تلاش برای دستیابی به فرسودگی استراتژیک روسیه است.
وزیر دفاع روسیه: امریکا در پی فرسودگی استراتژیک روسیه در اوکراین است
به گزارش ایصال نیوز، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای گفت: درگیری در اوکراین به بهانه دیگری برای ایالات متحده و متحدانش برای راه اندازی یک جنگ اقتصادی و اطلاعاتی علیه روسیه به منظور فرسودگی استراتژیک این کشور شده است.

شویگو افزود: امروز جنگ اطلاعاتی و تحریمی سختی علیه روسیه به راه افتاده است و درگیری در اوکراین تنها بهانه دیگری برای این امر شده است. هدف اعلام شده آمریکا و همدستانش، فرسودگی راهبردی روسیه برای حذف رقابت و هشدار به سایر کشورهایی است که سیاست خارجی مستقلی را دنبال می کنند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که روسیه "تلاش های قابل توجهی برای تشکیل پایه های قانونی ثبات در اروپا در شرایط جدید" انجام داده است.

وزیر دفاع روسیه گفت: با این حال، غرب به رهبری واشنگتن از در نظر گرفتن نگرانی های ما در مورد تضمین های امنیتی متقابل، در درجه اول در مورد وضعیت بی طرف اوکراین، خودداری کرد.

به گفته وی، مسائل و نگرانی های اساسی برای طرف روسی در مورد عدم گسترش ناتو به شرق، عدم استقرار سلاح های ضربتی و دست کشیدن از فعالیت های نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه از طرف غرب نادیده گرفته شد.

شویگو گفت: "اوکراین به عنوان ابزار جنگ هیبریدی علیه روسیه انتخاب شد".

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما