plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۱۸۵۵

فرمانده گروه واگنر: مسکو تدارکات نرساند از باهموت عقب نشینی می کنیم

فرمانده گروه واگنر روسیه مدعی شد که نامه ای برای وزیر دفاع روسیه فرستاده و در آن اولتیماتوم داده است که اگر وزارت دفاع روسیه فوراً مهمات مورد نیاز را تامین نکند، گروه خود را از باهموت بیرون خواهد کشید.
فرمانده گروه واگنر: مسکو تدارکات نرساند از باهموت عقب نشینی می کنیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، یوگنی پریگوژین که به عنوان فرمانده گروه واگنر روسیه بارها ادعاهای تأیید نشده‌ای از پیشروی نیروهای تحت امرش کرده است، در یک بیانیه صوتی که عصر شنبه منتشر شد، گفت که نیروهایش توانسته‌اند حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر دیگر نیز در باهموت پیشروی کنند و تنها ۳ کیلومتر مربع از شهر در دست اوکراین قرار دارد.»

پریگوژین این را هم افزود که برای تصرف این چند ده متر ۹۴ سرباز خود را را از دست داده است. وی خاطرنشان کرد که «اگر مهمات بیشتری داشتیم، میزان تلفات پنج برابر کمتر می شد.»

پریگوژین در مورد ادعاهای مکرر کرملین مبنی بر پیشبرد امور در اوکراین مطابق با برنامه‌ریزی‌های از پیش انجام شده گفت: «روسیه در آستانه یک فاجعه قرار دارد.» 

وی با متهم کردن فرماندهان ارشد نظامی روسیه به فریب کاری در مورد جنگ گفت: «باید از فریب دادن مردم و گفتن این که همه چیز خوب است دست برداریم.»

وی در مصاحبه ویدئویی تقریبا یک ساعت و نیمه خود، نامه‌ای را خواند که روز جمعه برای شویگو وزیر دفاع روسیه فرستاده بود و در آن اولتیماتوم داد که اگر وزارت دفاع روسیه فورا مهمات مورد نیاز را تامین نکند، مزدوران خود را از باهموت بیرون خواهد کشید.

پریگوژین به تحقیر رهبران نظامی روسیه ادامه داد و گفت که دستاوردهای نظامی ارتش روسیه در اوکراین خنده دار بوده است. «ما [از زمان آغاز جنگ] چه کردیم؟ ارتش روسیه - دومین ارتش در جهان - را به چه چیزی تبدیل کرده‌ایم؟ کی میدونه ... ما چه ارتشی هستیم که نمی‌توانیم از پس اوکراین ریزه میزه بر بیاییم؟ همه جا یک آشفته است و هیچ نظمی وجود ندارد. ارتش همه چیز دارد، اما مطلقاً هیچ هدایت و کنترلی در کار نیست. این در حالی است که یک شکاف مطلق بین آنچه در سنگرها اتفاق می‌افتد و آنچه که در ستاد می‌دانند و به آن فکر می‌کنند وجود دارد.»

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما