plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۳
کد مطلب : ۳۳۱۵۸

سخنگوی کرملین: اقدامات لازم علیه رئیس واگنر در حال انجام است

رئیس گروه نظامی واگنر روسیه، رهبری نظامی این کشور را به دستور حمله به اردوگاه‌های این گروه و کشتن تعداد زیادی از نیروها متهم کرد. سرویس امنیت فدرال روسیه برای پوگنی پریگوژین رئیس گروه نظامی واگنر پرونده جنایی باز کرد.
سخنگوی کرملین: اقدامات لازم علیه رئیس واگنر در حال انجام است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از مسکو تایمز، یوگنی پریگوژین شامگاه جمعه در یک بیانیه فوق‌العاده علیه وزارت دفاع، که ماه‌هاست با او درگیری علنی داشت، قول داد که شویگو و دیگر فرماندهان ارشد نظامی روسیه را «متوقف» کند و از مردم عادی روسیه خواست آرامش خود را حفظ کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این حوادث گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از "وضعیت در حال رخ دادن" در رابطه با پریگوژین آگاه است و "تمام اقدامات لازم" در حال انجام است.

خبرگزاری دولتی نووستی به نقل از کمیته ملی ضد تروریسم گزارش داد که آژانس امنیت فدرال روسیه (FSB) یک پرونده جنایی را به اتهام تحریک یک شورش مسلحانه علیه واگنر و رئیس آن تشکیل داده است.

پریگوژین در یک پیام صوتی خشمگین که توسط سخنگویانش منتشر شد، گفت: "ما آماده بودیم به وزارت دفاع امتیاز بدهیم و سلاح‌های خود را تسلیم کنیم. امروز که دیدند ما شکسته نشده‌ایم، به کمپ‌های ما حمله موشکی کردند.

وزارت دفاع روسیه گفت که اظهارات پریگوژین "با واقعیت مطابقت ندارد" و آنها را "تحریک آمیز" خواند.

این وزارتخانه افزود: «نیروهای مسلح روسیه به انجام ماموریت‌های رزمی» در اوکراین ادامه می‌دهند. پریگوژین در پیام صوتی دیگری که در تلگرام منتشر شد، گفت: «بیشتر ارتش با اشتیاق از ما حمایت می‌کنند و پیام‌هایی می‌آید که متشکریم، بالاخره عدالت در ارتش برقرار خواهد شد.

رسانه تحقیقی iStories گزارش داد که پلیس در منطقه روستوف جنوبی، جایی که پریگوژین گفت، وزیر دفاع سرگئی شویگو در آنجا قرار دارد، در حالت آماده باش قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد ویدئو و عکس‌هایی که رسانه‌های محلی آنلاین به اشتراک گذاشته‌اند، خودروهای نظامی و پلیسی را نشان می‌دهد که در خیابان‌های پایتخت منطقه روستوف-آن-دون مستقر شده‌اند.

کانال تلگرامی بازار گزارش داد که خیابان‌های روستوف-آن-دون به روی ترافیک بسته شده است. کانال های تلگرامی Astra و VChK-OPGU به نقل از منابع نامشخص گزارش دادند که نیروهای امنیتی مسکو نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

گزارش شده است که به افسران دستور داده شده است که "در تماس بمانند و جایی نروند."

رایبار، وبلاگ نویس برجسته نظامی طرفدار جنگ، گفت، با این حال، مجریان قانون روز پنجشنبه برای جستجوی "سلول‌های خوابیده اوکراینی و گروه‌های خرابکار و شناسایی" و نه در پاسخ به اظهارات پریگوژین، در حالت آماده باش شدید قرار گرفته‌اند.

چندین خبرگزاری مستقل گزارش دادند که رسانه‌های دولتی روسیه از ذکر اظهارات پریگوژین منع شده‌اند.

رسانه مستقل Vyorsyka گزارش داد که بستگان نیروهای مسلح واگنر ظاهراً به دنبال اظهارات پریگوژین عصر جمعه نتوانستند با آنها ارتباط برقرار کنند و در گروه‌های چت آنلاین نوشتند که روز قبل، آنها برای "خداحافظی" تماس گرفته بودند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما