plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۲۸۰۶۶

اعتراف متحد پوتین به دخالت در انتخابات آمریکا

برای اولین بار یک تاجر روسی نزدیک به پوتین امروز دوشنبه گفت: در انتخابات آمریکا مداخله کرده و در آینده نیز به این مداخله ادامه خواهد داد. پیشتر این تاجر روسی گروه شبه نظامی«واگنر» را برای مداخله و فعالیت های مزدوری در کشورهای مختلف راه اندازی کرده بود.
اعتراف متحد پوتین به دخالت در انتخابات آمریکا
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، «یوگنی پریگوژین» گفت: ما (در انتخابات ایالات متحده) مداخله کرده ایم، مداخله می کنیم و به مداخله ادامه خواهیم داد. البته با نهایت دقت، ظرافت، و راه‌هایی که خودمان بلدیم.

وی به کنایه گفت:«ما هردو کلیه و کبد را به یکباره از جا در می آوریم!»
پریگوژین، سرمایه دار روسی و مالک شرکت پذیرایی ویژه کرملین است که اغلب از او به عنوان « متحد و سرآشپز پوتین» یاد می شود به طور رسمی به حمایت مالی از «مزارع ترول» مستقر در روسیه متهم شده است.

آمریکا در گذشته پریگوژین را متهم کرده بود که به دنبال تأثیرگذاری بر سیاست ایالات متحده(سال 2016) بوده است؛ اما اکنون این اعتراف مستقیم او برای اولین بار است که علنا در باره انتخابات آمریکا گفت: «ما مداخله کرده ایم، مداخله می کنیم و به مداخله ادامه خواهیم داد»
اکنون و در آستانه انتخابات میاندوره‌ای مجلس و سنای آمریکا، که فردا سه شنبه آغاز می شود سیاستمداران این کشور نگران دخالت روسیه در انتخابات خود هستند.

پریگوژین در ماه سپتامبر نیز اعتراف کرده بود که گروه شبه نظامی واگنر Wagner Group وابسته به کرملین را تأسیس کرده است که در آمریکای لاتین، سوریه، آفریقا و اوکراین فعال است.

این تاجر روسی و  متحد پوتین، اوایل مهرماه در بیانیه‌ای که از سوی شرکتش صادر شد، اعلام کرد گروه امنیتی "واگنر"‌ را با این هدف بنیانگذاری کرد تا شبه‌نظامیان این گروه را در سال ۲۰۱۴ به منطقه دونباس اوکراین بفرستد.
او در این بیانیه تصریح کرد: از آن لحظه به بعد و در تاریخ اول مه ۲۰۱۴، یک گروه متشکل از میهن‌پرستان زاده شد که بعدا گروه "بی.تی.جی واگنر" نام گرفت.
آمریکا قبلا پوگنی پریگوژین را به بهانه روابط احتمالی‌اش با مزدوران روس وابسته به گروه واگنر در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیرة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما