plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد مطلب : ۲۳۹۱۴

قدیروف: بعد از اوکراین نوبت لهستان است

رمضان قدیروف، رهبر منطقه چچن در روسیه روز جمعه با انتشار ویدئویی تهدید کرد که پس از اوکراین نوبت لهستان فرا می‌رسد. وی رهبر مسلمان منطقه چچن است که بر خلاف رویه مبارزاتی پدرش، خود را متحد و «سرباز پیاده‌نظام» ولادیمیر پوتین توصیف می‌کند.
قدیروف: بعد از اوکراین نوبت لهستان است
به گزارش ایصال نیوز، رمضان قدیروف متحد نزدیک ولادیمیر پوتین (که با بیش از 10 نیروی چچنی در اوکراین در کنار ارتش روسیه علیه ارتش و مردم اوکراین می جنگد) در این ویدئو تاکید کرد که کار اوکراین «تمام شده» است.

وی افزود: «اگر پس از اوکراین دستور صادر شود در عرض شش ثانیه به شما (لهستان) نشان خواهیم داد که ماهیت‌تان چیست.»

لهستان به دنبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین با ارسال سلاح کمک زیادی به کی‌یف کرد. آندری دودا، رئیس‌جمهوری لهستان نیز چند روز پیش به کی‌یف سفر کرده بود.

گفتنی است؛ مسکو پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دو جنگ با جدایی‌طلبان و مسلمانان چچن انجام داده است و در سال 2007، رمضان قدیروف برخلاف رویه مبارزاتی پدرش با پوتین سازش کرد و در مقابل همکاری با دولت مرکزی روسیه، خودمختاری زیادی بدست آورده و اجازه یافته که نیروی‌های امنیتی خود را داشته باشد.

قدیروف متحد پوتین، سه ماه پیش و با آغاز جنگ اوکراین با 10 نیروی چچنی در حمایت از ارتش روسیه در اشغال شهرهای اوکراین مستقیما در جنگ اوکراین مشارکت دارد.

انتهای پیام/* 
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما