plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۶۵۴۲

رمضان قدیروف متحد پوتین از احتمال کناره گیری خود خبر داد

رهبر جمهوری خودمختار چچن گفته است، احتمال کناره گیری از مقامش را در نظر گرفته است. قدیروف در جنگ اوکراین با دهها هزار تن از نیروهایش در خدمت ارتش روسیه، وارد اوکراین شد و از متحدان فعلی پوتین است.
رمضان قدیروف متحد پوتین از احتمال کناره گیری خود خبر داد
به گزارش ایصال نیوز، «رمضان قدیروف»، رئیس جمهوری خودمختار مسلمانان چچن در صحبتهایی که ویدیویی در کانال خود در پیامرسان «تلگرام» از خود به عنوان «پرسابقه ترین رهبر» در میان رهبران مناطق روسیه یاد کرده و گفت، استعفا از مقامش را بررسی می کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، رهبر چچن که از مناطق خودمختار زیر مجموعه روسیه محسوب می شود، در صحبتهایش در این فایل ویدیویی تصریح کرد: «من امروز دریافتم که در حقیقت پرسابقه ترین رهبر مشغول به کار یکی از مناطق تابعه فدراسیون روسیه هستم. من تا کنون مدت 15 سال است که این جمهوری را اداره کرده‌ام.»

رمضان قدیروف مدتها قبل از شروع عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین به بهانه نقض حقوق بشر هدف تحریمهای آمریکا قرار گرفته بود. با این وجود پس از پیوستن نیروهای چچن به ارتش روسیه در این عملیات آمریکا و اروپا مجددا تحریمهای جدیدی را علیه او و خانواده‌اش اعمال کردند.

او در ادامه صحبتهایش تصریح داشت: «من فکر می کنم که زمان کناره گیری من قبل از آنکه من را کنار بگذارند فرا رسیده است. ما بررسی این اقدام را شروع کرده ایم.»
به نوشته خبرگزاری تاس، قدیروف، در متن پانویس این ویدیو نوشت که اعتقاد دارد «شایسته پایانی باز و یک تعطیلات طولانی است.»

گفتنی است؛ قدیروف متحد پوتتین در هفتم خردادماه و در اوج حملات ارتش روسیه به اوکراین در ویدئویی رجزخوانی کرد و مدعی شد: «کار اوکراین تمام شده است. اگر پس از اوکراین دستور صادر شود در عرض شش ثانیه به لهستان هم نشان خواهیم داد که ماهیت‌شان چیست.» / ا لعا لم 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما