plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۳۲۹۳۶

ارتش اوکراین: دو روستا از اشغال نیروهای روسیه آزاد شد

نیروهای نظامی اوکراین یکشنبه اعلام کردند که در ضدحمله جدید علیه ارتش روسیه کنترل ۲ روستا در منطقه دونتسک را به دست گرفتند.
ارتش اوکراین: دو روستا از اشغال نیروهای روسیه آزاد شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد مرزی اوکراین یکشنبه شب گفت: روستای «نسکوچنه» در منطقه دونتسک آزاد شده و دوباره زیر پرچم اوکراین قرار گرفته است. ساعاتی پیش از آن، نیروی زمینی اوکراین نیز اعلام کرد که روستای «بلاگوداتنه» در دونتسک آزاد شده است.

والری شرشن سخنگوی ارتش اوکراین گفت که بلاگوداتنه در مرز مناطق دونتسک و زاپوریژیا قرار دارد یعنی جایی که در یک هفته گذشته مسکو از حملات شدید اوکراینی‌ها خبر داده بود.

وی مدعی شد که در حمله به این منطقه چند نظامی روس و طرفدار روسیه نیز اسیر شده‌اند.

اوکراین درباره اینکه آیا ضدحمله علیه نیروهای روس آغاز شده است یا خیر، سکوت کرده است اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه جمعه گفت که این ضدحمله آغاز شده و شکست خورده است.

اندیشکده «موسسه مطالعات صلح» در واشنگتن شنبه اعلام کرد که ضدحمله نیروهای اوکراین دستکم در چهار منطقه شروع شده است.

ولودیمیر رلنسکی رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اظهارات رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه نظر تمام ژنرال‌های ارتش این کشور درباره اقدامات دفاعی و ضدحمله علیه نیروهای روسیه مثبت است، افزود: اقدامات متقابل و دفاعی علیه نیروهای روسیه در اوکراین در حال انجام است اما من در مورد جزئیات و اینکه این اقدامات در چه مرحله‌ای هستند، صحبت نمی‌کنم.

 وی با اشاره به نام پنج تن از رهبران ارشد نظامی اوکراین، گفت: من هر روز با فرماندهان خود در مناطق مختلف جبهه جنگ در تماس هستم.

زلنسکی تاکید کرد: نظر تمام فرماندهان ما در مورد ضدحمله مثبت است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما