plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۳۲۹۰۶
در دیدار با جاستین ترودو

زلنسکی: ضد حمله علیه نیروهای روس در حال انجام است

کمک ۵۰۰ میلیون دلاری کانادا به اوکراین
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که ضدحمله علیه نیروهای روس در حال انجام است و مردم و ارتش اوکراین می توانند نیروهای روس را شکست دهند..
زلنسکی: ضد حمله علیه نیروهای روس در حال انجام است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، زلنسکی در دیدار با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کی یف پایتخت اوکراین افزود که نیروهای اوکراین می توانند نیروهای روس را شکست دهند.

زلنسکی با اشاره به اینکه در این دیدار با ترودو درباره موضوع جنگنده هایی که کانادا قرار است در اختیار کی یف قرار دهد، مقابله با چالش های آتی، همکاری اوکراین با ناتو و نیروگاههای برق اوکراین گفت و گو کرده است، تاکید کرد که به توافق درباره جنگنده های مزبور نزدیک شده ایم.

ترودو نیز گفت که کشورش نیم میلیارد دلار به کی یف کمک خواهد کرد، یک هواپیمای باری روس را که مصادره کرده نیز به اوکراین تسلیم خواهد کرد و به آموزش خلبانان اوکراینی و نوسازی جنگنده های این کشور ادامه خواهد داد.

کمک ۵۰۰ میلیون دلاری کانادا به اوکراین

همزمان با سفر از پیش اعلام‌نشده «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا به کی‌یف و دیدار با مقامات اوکراینی، بسته حمایت نظامی جدیدی از این کشور اعلام شد.

ترودو روز شنبه بعد از دیدار با «ولودیمر زلنسکی»‌ رئیس جمهور اوکراین، در پارلمان این کشور به مدت ۲۵ دقیقه سخنرانی کرده و از کمک ۵۰۰ میلیون دلاری جدید به کی‌یف خبر داد.

این دومین سفر ترودو به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی محسوب می‌شود و اولین بار در ماه می ۲۰۲۲ به اوکراین سفر کرده بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در جریان دیدار با زلنسکی در کی‌یف گفت: «ما به اندازه‌ای که لازم باشد، تا زمانی که طول بکشد، در کنار شما خواهیم بود».

در بیانیه مشترکی که پس از گفتگوهای ترودو و زلنسکی به تصویب رسید، آمده است: «کانادا از اوکراین پشتیبانی می‌کند تا به محض اینکه شرایط فراهم شود، اوکراین را برای عضویت در ناتو حمایت کند. اوکراین و کانادا مشتاقانه منتظر رسیدگی به این موضوعات در نشست سران ناتو در ویلنیوس در جولای ۲۰۲۳ هستند».

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما