plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۳۲۷۴۷

مسکو: حمله اوکراین در دونتسک را دفع کردیم

رئیس گروه پیمانکاری نظامی واگنر روز دوشنبه در اظهاراتی متناقض نسبت به ادعای مسکو مبنی بر دفع کامل حملات اوکراین در منطقه دونتسک اعلام کرد که نظامیان روسیه کنترل بخش‌هایی از اراضی تحت تصرف خود در خطوط تماس باهموت را از دست داده‌اند.
مسکو: حمله اوکراین در دونتسک را دفع کردیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از رویترز، اُلکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت و مقاومت اوکراین در پاسخ به این سوال که آیا حملات اخیر نشان دهنده آغاز ضد حملات بزرگِ وعده داده شده علیه مهاجمان روسی است؟ گفت: «جنگ تا رسیدن به پیروزی کامل ادامه دارد.»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش اوکراین صبح یکشنبه با شش گردان مکانیزه و دو گردان تانک حملاتی را در جنوب دونتسک آغاز کرد.

این همان بخش از مناطق نبرد در شرق اوکراین است که مسکو از مدت‌ها پیش نسبت به تلاش کی‌یف برای نفوذ از آن به قلمرو تحت کنترل روسیه گمانه‌زنی کرده بود.


وزارت دفاع روسیه بامداد روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «دشمن حملات گسترده‌ای را در پنج بخش از مناطق نبرد در جنوب دونتسک آغاز کرده است.»

در این بیانیه ضمن تاکید بر این که «هدف دشمن شکستن خط دفاعی ما در آسیب‌پذیرترین بخش از منطقه نبرد (در دونتسک) از دید خود بود» تاکید شده است که نیروهای اوکراینی در این حملات موفقیتی بدست نیاورده و در تحقق اهدف خود ناکام بوده‌اند.

مسکو همچنین مدعی شد که نظامیان روسیه ۲۵۰ سرباز اوکراینی را کشته و ۱۶ تانک، ۳ خودروی جنگی پیاده نظام و ۲۱ خودروی زرهی جنگی را منهدم کردند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما