plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۳۲۵۵۷

مسکو هدف حمله پهپادی قرار گرفت

زلنسکی: زمان آغاز ضدحمله اوکراین مشخص شده است
شهردار مسکو از حمله پهپادی صبح امروز (سه‌شنبه) در مسکو پایتخت روسیه خبر داد و گفت: بر اثر این حمله به چند ساختمان خسارت جزئی وارد شده است. روسیه نیز برای دومین روز متوالی موج حملات موشکی خود را روانه کی‌یف پایتخت اوکراین کرد.
مسکو هدف حمله پهپادی قرار گرفت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سرگئی سوبیانین شهردار مسکو افزود: تاکنون تلفات و جراحت جدی بر اثر این حادثه گزارش نشده است.

سخنگوی خدمات اضطراری مسکو گفت: هواپیماهای بدون سرنشین به چند ساختمان مسکونی در جنوب مسکو برخورد کردند که کسی آسیب ندید.

آندری وروبیوف فرماندار منطقه‌ مسکو نیز خاطر نشان کرد چندین پهپاد پیش از رسیدن به مسکو در آسمان منهدم شدند.

مقابله پدافند هوایی کی‌یف با موج جدید حملات روسیه

به گزارش رویترز، ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف در کانال تلگرامی خود نوشت: یک حمله گسترده! پناهگاه‌ها را ترک نکنید.

مقامات اوکراینی اعلام کردند که ریزش آوار انفجارهای ناشی از این حملات در چندین منطقه پایتخت از جمله محله‌های تاریخی پودیل و پچرسکی به وقوع پیوست و یک زن ۲۷ ساله در منطقه هولوسیفسکی زخمی شد.

روسیه بارها عمدتا در شب‌های ماه مه با استفاده از ترکیبی از پهپادها و موشک‌ها به پایتخت اوکراین حمله کرده است تا اراده اوکراینی‌ها برای ادامه جنگ را پس از بیش از ۱۵ ماه جنگ، تضعیف کند.

حملات بامداد سه‌شنبه، هفدهمین حمله هوایی روسیه به پایتخت اوکراین در ماه جاری میلادی بود و پس از آن انجام شد که روز دوشنبه دو بار به این شهر، (از جمله یک حمله غیرعادی در روز) حمله شد.

زلنسکی: زمان آغاز ضد حمله اوکراین مشخص شده است

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دوشنبه شب در پیام ویدئویی شبانه خود، گفت: زمان آغاز ضدحمله اوکراین مشخص شده است.

به گزارش رسانه‌های اوکراینی، زلنسکی اظهار کرد: فرماندهی کل و فرماندهان عملیاتی در مورد تأمین مهمات، آموزش تیپ‌های جدید، تاکتیک‌های ما و از همه مهم‌تر در مورد برنامه زمانی ضد حمله اوکراین گزارش‌های خود را ارائه کردند.

زلنسکی جزئیات بیشتری در مورد زمان آغاز عملیات ضد حمله ارائه نکرد اما تاکید کرد: تصمیم نهایی در مورد زمان آغاز ضد حمله گرفته شده است.

ساعاتی پس از این سخنان زلنسکی، بامداد امروز سه شنبه مسکو پایتخت روسیه هدف حملات پهپادی قرار گرفت و شهردار مسکو با تأیید این حملات گفت خسارات این حملات اندک بوده است. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما