plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۲۸۱۵۵

زلنسکی: امروز یک روز تاریخی است؛ ارتش اوکراین وارد خرسون شد

روز جمعه و یک روز پس از عقب نشسنی ارتش روسیه، سربازان اوکراینی وارد شهر خرسون شدند و در میان شادی مردم، باردیگر پرچم اوکراین را در مرکز شهر خرسون برافراشتند. ولودیمیر زلنسکی با تبریک آزادی خرسون گفت: من معتقدم که زمان آزادی کریمه نیز نزدیک است.
زلنسکی: امروز یک روز تاریخی است؛ ارتش اوکراین وارد خرسون شد
به گزارش ایصال نیوز، منطقه استراتژیک خرسون اولین منطقه مهمی بود که هشت ماه قبل با فرمان پوتین به اشغال ارتش روسیه درآمد، اما روز جمعه و با عقب نشینی کامل ارتش روسیه، نیروهای اوکراینی وارد این شهر شده و در بنای یادبود مقابل ساختمان یک نهاد اداری در مرکز خرسون پرچم‌های اوکراین و اتحادیه اروپا را برافراشتند.

هنگام ورود پیروزمندانه ارتش اوکراین، شماری از مردم روستایی در خرسون به سربازان اوکراینی گل اهدا کرده و برخی دیگر نیز سربازان را در آغوش گرفته و گریه کردند. سربازان اوکراینی نیز مرکز فرماندهی و لوازمی که نیروهای روسیه استفاده می‌کردند را نشان دادند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین طی ویدئویی در حساب تلگرامی خود، در خصوص ورود نظامیان اوکراینی به شهر خرسون بعد از عقب نشینی روسیه گفت: امروز یک روز تاریخی است، ما در حال بازگشت به خرسون در جنوب کشورمان هستیم.

زلنسکی با بیان اینکه ارتش در حال نزدیک شدن به شهر خرسون است، افزود: در حال حاضر نیروهای ما به شهر نزدیک شده‌اند و نیروهای ویژه در شهر هستند.

رئیس‌جمهور اوکراین ادامه داد: مردم خرسون منتظر بودند. حتی قبل از اینکه شهر کاملا از لوث دشمن آزاد شود، مردم نمادهای روسی و آثار حضور مهاجمان را از خیابان‌ها و خانه‌های خود حذف می‌کنند.

وی افزود: من معتقدم که زمان آزادی کریمه نیز نزدیک است.

زلنسکی تصریح کرد که ارتش اوکراین اقدامات لازم را برای تامین امنیت در منطقه خرسون انجام خواهد داد و از سربازان روسیه که در این منطقه باقی مانده‌اند خواست تسلیم شوند.

انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما