plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۲۷۳۳۲

پیشروی نیروهای اوکراینی در مناطق ضمیمه شده به خاک روسیه

ولودیمیر زلنسکی گفت که ارتش اوکراین در روزهای گذشته "پیشروی‌های سریع و بزرگی" را علیه نیروهای روسی انجام داده و ده‌ها شهر را در مناطقی در جنوب و شرق که روسیه پس از اشغال، ضمیمه شدن آن‌ها را اعلام کرده، پس گرفته است.
پیشروی نیروهای اوکراینی در مناطق ضمیمه شده به خاک روسیه
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین شامگاه سه‌شنبه در سخنانی گفت: تنها در این هفته، از زمان برگزاری شبه رفراندوم‌های روسیه، ده‌ها نقطه آزاد شده است. همگی این‌ها در مناطق خرسون، خارکیف، لوهانسک و دونتسک هستند.

روسیه پس از برگزاری رفراندوم‌هایی که طی چند روز از ۲۳ سپتامبر انجام داد، آن مناطق گفته‌شده را به خاک خود ضمیمه کرد؛ رفراندوم‌هایی که کی‌یف و دولت‌های غربی به عنوان امری غیرقانونی و اجباری محکوم کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه الحاق آنها را جمعه گذشته اعلام کرد.

زلنسکی در سخنانش از هشت شهر کوچک در خرسون واقع در جنوب اوکراین نام برد که اخیراً بازپس گرفته شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نمی‌تواند به طور مستقل اظهارات او را تأیید کند. مقامات منصوب شده روسیه در خرسون این پیشروی را تایید کرده‌اند، اما می‌گویند که نیروهای روس در حال سنگرگیری و مقاومت هستند. در شرق هم، نیروهای اوکراینی در منطقه لوهانسک تحت کنترل روسیه پیشروی کرده‌اند.

زلنسکی در سخنرانی معمول شبانه خود گفته: «درگیری‌های شدید در بسیاری از مناطق ادامه دارد»، اما او جزئیاتی ارائه نکرد.

اطلاعات در مورد جزئیات پیشروی‌های اوکراین در ضدحملاتش، به دقت حفاظت می‌شوند و خبرنگاران تا حد زیادی از خط مقدم دور نگه داشته شده‌اند. اما در جنوب، ولادیمیر سالدو، فرمانده منصوب‌شده روسیه در منطقه خرسون، تائید کرده که نیروهای اوکراینی در نزدیکی دودچانی، شهری در نزدیکی رودخانه «دنیپرو» در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب خط مقدم قبلی، نفوذ کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما