plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۶۷۶۳

زلنسکی: ۶ هزار کیلومتر از خاک اوکراین در ماه جاری آزاد شده است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، مدعی شد نیروهای اوکراینی با ضدحمله‌های خود علیه ارتش روسیه، طی ماه جاری میلادی ۶ هزار کیلومتر از خاک این کشور را از اشغال متجاوزان آزاد کرده اند.
زلنسکی: ۶ هزار کیلومتر از خاک اوکراین در ماه جاری آزاد شده است
به گزارش ایصال نیوز، زلنسکی در نطق روزانه خود گفت: «از آغاز سپتامبر، سربازان ما ۶ هزار کیلومتر از خاک اوکراین را در شرق و جنوب آزاد کرده‌اند و ما همچنان در حال پیشروی‌ هستیم.» اوکراین مدعی پیروزی‌های گسترده‌ای در منطقه خارکیف در شمال شرق این کشور از طریق ضدحمله‌های برق‌آسا شده است و می‌گوید شهرهای ایزیوم، کوپیانسک و بالاکلیا را آزاد کرده است.

کی‌یف همچنین از پیروزی‌های بزرگ ارتش خود در منطقه جنوبی خرسون خبر داده و اعلام کرده که ۵۰۰ کیلومتر از خاک اوکراین در این منطقه به تصرف نیروهای اوکراینی درآمده‌است.

اندیشکده آمریکایی «موسسه مطالعات جنگ» می‌گوید «اوکراین جریان جنگ را به نفع خود تغییر داده، اما ضدحمله‌های اخیر پایان‌بخش جنگ نخواهد بود.»

گفتنی است به گزارش یورونیوز، ارتش اوکراین در روزهای اخیر با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های آبی و زرد این کشور بر فراز شهرهای تازه آزاد شده اعلام کرد که نیروهای این کشور بیش از ۲۰ منطقه را در ۲۴ ساعت باز پس گرفته‌اند.

از سوی دیگر طبق گفته وزارت دفاع بریتانیا، نیروهای اوکراینی در روزهای اخیر با آزاد سازی مناطق اشغالی، قلمرویی به اندازه لندن و حومه آن را تصرف کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه عقب نشینی تاکتیکی برخی مناطق تصرف شده را تأیید کرده است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما