plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۳
کد مطلب : ۲۶۷۳۷

تماس تلفنی پوتین و ماکرون با محوریت جنگ اوکراین

همزمان با عقب نشینی ارتش روسیه در مناطقی از جنوب اوکراین، کاخ کرملین خبر داد که رؤسای جمهور روسیه و فرانسه روز یکشنبه تلفنی درباره اوکراین صحبت کردند.
تماس تلفنی پوتین و ماکرون با محوریت جنگ اوکراین
به گزارش ایصال نیوز، کاخ کرملین خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه تلفنی گفت‌وگو کردند.

کرملین اضافه کرد که پوتین و ماکرون به طور کلی درباره بحران اوکراین و به خصوص اوضاع نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا صحبت کردند.

پوتین و ماکرون در این گفت‌وگو بر آمادگی برای همکاری در خصوص این نیروگاه هسته‌ای تاکید کردند.

رئیس جمهور روسیه به ماکرون گفت که اتحادیه اروپا نباید در خصوص ارسال مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه به آفریقا و خاورمیانه مانع تراشی کند.

پوتین همچنین درباره پیامدهای وخیم حملات اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا هشدار داد.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد که طی درگیری‌های چهارم تا هشتم سپتامبر (۱۳ تا ۱۷ شهریور ماه) بیش از چهار هزار نظامی عضو نیروهای مسلح اوکراین کشته و بیش از هشت هزار نفر هم زخمی شدند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع این کشور در تازه‌ترین گزارش میدانی خود درباره به تعداد تلفات اوکراین طی درگیری‌های اخیر اشاره کرد.

اظهارات این مقام ارشد روسیه در حالی مطرح شده که طی روهای اخیر درگیری‌ها بین دو طرف به ویژه در منطقه شرقی دونباس شدت یافته و خبرساز شده است.

مقام‌های اوکراینی طی روهای اخیر از بازپس گیری اراضی (اشغالی)در مناطقی از دونتسک از قبیل خارکیف خبر داده بودند و مقام‌های وزارت دفاع روسیه (برای اولین بار)، روز گذشته تسلط ارتش اوکراین بر مناطقی از خارکیف را تایید کردند.

انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما